پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

افزایش شمار فعالان شرکتهای دانش بنیان مشمول تسهیلات سربازی به ۵۰۰ نفر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30854
سه شنبه، ۲۳ آبان، ۱۳۹۶ | 12:33

افزایش شمار فعالان شرکتهای دانش بنیان مشمول تسهیلات سربازی به ۵۰۰ نفر

رییس امور شرکتها و موسسات دانش بنیان گفت: استفاده کنندگان از تسهیلات سربازی فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۵۰۰ نفر رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران سید محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به فعالان شرکتهای دانش‌بنیان گفت: از ۷۸۰ مورد تقاضا برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، با ۵۰۴ تقاضا موافقت شده است. این افراد پس از گذراندن دوران آموزش نظامی، باید یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز بخش‌های دفاعی و دولتی را انجام دهند و پس از انجام موفق آن، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط متقاضیان اظهار کرد: متقاضی باید دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی باشد و از  زمان دانش‌آموختگی متقاضی بیش از سه سال نگذشته باشد.

وی گفت: دانش آموخته باید در یکی از شرکت های دانش بنیان مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت در ۶ ماه اخیر) به طور تمام وقت به فعالیت مشغول بوده باشد. همچنین میانگین کل برای دوره‌ی کارشناسی متقاضیان باید بیش از ۱۴ و  برای دوره تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی) بیش از ۱۵ باشد.

صاحبکار خاطرنشان کرد: متقاضی باید حائز امتیاز لازم از فعالیت های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد(مثلا کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد یا میزان اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و فعالیت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیان) امتیازآور است.

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به محاسبه امتیازهای دانش‌آموختگان در سامانه آنلاین افزود: باید همه اطلاعات به طور کامل در سامانهsoraya.bmn.ir  بارگذاری شود و تا تکمیل نهایی اطلاعات، فرایند بررسی آغاز نمی‌شود. همچنین در صورت رد درخواست، هر متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های خود صرفاً یک بار دیگر درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند، لذا متقاضیان باید در تکمیل مستندات دقت کنند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری همچنین در مورد شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این تسهیلات گفت: شرکت دانش‌بنیان باید دارای اظهارنامه مالیاتی باشد و کالاها و خدمات دانش‌بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامۀ مالیاتی به فروش رسانده باشد.

وی درباره فرآیند استفاده از این تسهیلات اظهار کرد: لازم است متقاضیان، معرفی نامه شرکت متبوع خود را براساس الگوی مذکور در سامانه ثریا (soraya.bmn.ir) تهیه و بارگذاری کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارائه تقاضای مکتوب به بنیاد ملّی نخبگان یا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها