جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تدوین سند اقدام مشترک به کارگیری فناوری های فضایی در بخش کشاورزی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30675
یکشنبه، ۲۱ آبان، ۱۳۹۶ | 15:32

تدوین سند اقدام مشترک به کارگیری فناوری های فضایی در بخش کشاورزی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تدوین سند اقدام مشترک برای به کارگیری فناوری های فضایی در بخش کشاورزی به منظور مدیریت بهینه مصرف آب، تاکید کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در نشست به کارگیری سیستم های هوشمند در بخش کشاورزی با اشاره به اجرای دو طرح پایلوت هوشمندسازی آبیاری در باغ ۶۰ هکتاری در استان فارس و همچنین مدیریت هوشمند اراضی زراعی کشت و صنعت مغان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،گفت: این طرح ها به منظور به کارگیری فناوری های نوین و فضایی در بخش کشاورزی اجرا شده و نتیجه آن کاهش مصرف آب و انرژی و همچنین افزایش تولید محصولات زراعی و باغی بوده است.

وی بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بررسی دقیق و کاربردی نتایج طرح های یاد شده تاکید کرد و افزود: لازم است سند اقدام مشترک دو وزارت برای به کارگیری فناوری های فضایی در بخش کشاورزی تدوین شود.

در این نشست که با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه برگزار شد، وی بر لزوم به کارگیری فناوری های  فضایی و هوشمندسازی کشاورزی برای افزایش بهره وری تولید و کاهش مصرف انرژی در بخش کشاورزی تاکید کرد.

حجتی، بهره گیری از فناوری های  فضایی برای توزیع هدفمند کالاهای کشاورزی را از جمله اولویت های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: به کارگیری فناوری های هوشمند به منظور کاهش فاصله عرضه و تقاضا ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی، مدیریت آنلاین عرصه های کشاورزی از نظر میزان سطح زیر کشت، انجام عملیات داشت و برداشت و همچنین کنترل آفات را از دیگر اولویت های بخش کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ می توانیم با به کارگیری سیستم های نظارت و کنترل از راه دور (اسکادا) از جمله تصاویر ماهواره ای، وضعیت تولید محصولات کشاورزی را بهتر کنترل کنیم.

در این نشست که معاونان وزرای جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات هم حضور داشتند، طرح ها و فناوری های هوشمندسازی فرآیندها در بخش کشاورزی بررسی و مقرر شد، معاونان دو وزارتخانه ضمن بازدید میدانی از مراحل اجرای طرح نسبت به تهیه و تدوین سند همکاری های وزارتخانه های جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نوآوری محققان دانشگاه تهران در تولید ترکیبات مغذی گیاه از پسماند معادن و ضایعات آلی

آیین تقدیر از دکتر قره‌یاضی به عنوان چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران برگزار شد

جایزه «صنعت هوشمند» آکادمی سلطنتی مهندسی سوئد به دانشجوی ایرانی رسید

در دانشگاه تهران محقق شد: تولید مکمل پروبیوتیک ضداسهال گوساله شیرخوار

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها