- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزاری سومین المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی/قبولی ۹۰ درصد شرکت کنندگان دور نخست در سه رشته مهم علوم پزشکی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: سومین المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ایران با حمایت این ستاد و تولیت مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان  برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران امیرعلی حمیدیه با اشاره به برگزاری سالانه این المپیاد گفت: این المپیاد برخلاف نخستین دوره برگزاری و مشابه دومین دوره آن، همزمان با سایر المپیادهای دیگر و هرساله با رعایت تمامی استانداردهای سایر المپیادهای رسمی دانش‌آموزی کشور برگزار می‌شود. ثبت‌نام سومین المپیاد سلول‌های بنیادی  و پزشکی بازساختی  ۱۸ تا ۲۵ آذرماه سال جاری است.

حمیدیه  تعداد شرکت‌کنندگان سالانه در این المپیاد را نزدیک به چهار هزار نفر  اعلام و اظهار امیدواری کرد شرکت‌کنندگان بیشتری در این فرایند علمی و سومین سال برگزاری آن حضور پیدا کنند.

وی گفت: باوجودی که المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مانند سایر المپیادها از سهمیه کنکور برخوردار نیست، اما حدود ۹۰ درصد دانش‌پژوهان دور نخست این المپیاد که مجاز به شرکت در کنکوری سراسری ۹۶ بودند، در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در دانشگاه‌های برتر کشور پذیرفته شدند. به‌طوری‌که یکی از این دانش آموزان رتبه ۸ کشوری و دیگری رتبه ۲۲ کشوری را از آن خود کردند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، این اتفاق را نشان‌دهنده این مسئله دانست که المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی توانسته استعدادهای برتر کشور را شناسایی کند.

وی ادامه داد: امیدوارم با اخذ مشوق کنکور برای دانش‌پژوهان المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، برای سال‌های آینده، این نخبگان بتوانند باانگیزه بیشتری در این حیطه فعالیت داشته باشند و به ترویج و فرهنگ‌سازی این علم نوین در میان آینده‌سازان کشور بپردازند.

حمیدیه ویژگی بارز این المپیاد را علاوه بر نگاه وسیع‌تر به دانش، توجه به فناوری و کارآفرینی دانست و گفت: در دوره نهایی این المپیاد که به‌صورت دو هفته‌ای برگزار می‌شود، دانش آموزان تحت آموزش مهارت‌های مربوط به مدیریت زمان، کار گروهی، مهارت‌های کارآفرینی و غیره به‌صورت عملی قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی با اشاره به این موضوع که این المپیاد دقیقاً مشابه سایر المپیادها، فرآیند خود را طی می‌کند گفت: تمامی فرآیندهای برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی توسط بخش‌های مختلف آموزش ‌و پرورش از قبیل مرکز انفورماتیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش برگزار می‌شود. ضمنا این‌که بیش از ۴۰ درصد سؤالات المپیاد جنبه نگرشی دارد.

گفتنی است سومین دوره المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود. ثبت نام در این رویداد از روز شنبه  ۱۸ آذرماه ۹۶ تا پایان روز دوشنبه ۲۵ آذر همین سال انجام خواهد شد.

انتهای پیام