جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: وضعیت نامناسب سلامت روان زنان کشور/سیر فزاینده ابتلا به دیابت و افزایش مصرف دخانیات در زنان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30530
شنبه، ۲۰ آبان، ۱۳۹۶ | 15:33

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: وضعیت نامناسب سلامت روان زنان کشور/سیر فزاینده ابتلا به دیابت و افزایش مصرف دخانیات در زنان

نایب رییس کمیته ملی بیماری‌ های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به سیر فزاینده ابتلا به دیابت در زنان همچنین گفت: اطلاعات موجود نشان می دهد وضعیت سلامت روان زنان در کشور نامناسب است.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر محمدباقر لاریجانی در نشست مشترک وزیر بهداشت و معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت کشور فعالیت فیزیکی ندارند، گفت: عدم تحرک در زنان بسیار بیشتر است، اما باید توجه کرد که کافی نبودن فعالیت فیزیکی، مشکل تمام جمعیت کشور محسوب می شود، به طوری که در تمام افراد اعم از دانش آموز تا افراد سالخورده، وضعیت فعالیت فیزیکی نامناسب است.


وی درخصوص تفاوت زنان و مردان در حوزه بیماری‌ های غیرواگیر، گفت: کمیته ‌ای در وزارت بهداشت برای پیگیری موضوعات مرتبط با بیماری‌ های غیرواگیر ایجاد شده است که اهداف متعددی را اعم از موادمخدر، بیماری های روانی، حوادث و سوانح، کاهش مرگ و میر و غیره را بررسی و دنبال می ‌کند.


معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر اطلاعات ۲۹۰ بیماری و ۶۰ عامل خطر را در تمام استان های کشور در دسترس داریم و در نتیجه اقدامات پایشی، اطلاعات کاملی تهیه شده و در قالب اطلس ارائه دادیم. در این اطلس اطلاعات تمام استان ها از حیث بیماری ها و عوامل خطر قید شده که می تواند به عنوان مرجع مورد استفاده قرار بگیرد.


وی ادامه داد: در کشور ما میزان مرگ و میر در مردان بیش از زنان است، در حالی که میزان بروز برخی بیماری‌ ها مانند دیابت در زنان بیشتر از مردان بوده و همچنین درصد شیوع چاقی در زنان در کشور، ۳۰ درصد است. به عبارتی یک چهارم جمعیت کشور ما چاق هستند و در این میان زنان نیز بیش از مردان با چاقی و اضافه وزن مواجه اند.


دکتر لاریجانی با بیان اینکه با سیر فزاینده بیماری دیابت در زنان روبرو هستیم، ادامه داد: وضعیت زنان از نظر شیوع دیابت بدتر از مردان است. همچنین ۳۰ درصد جمعیت ما مبتلا به فشارخون هستند که ریسک بزرگی محسوب شده و این بیماری در جمعیت زنان بیشتر دیده می شود. در عین حال ۳۰ درصد زنان چاق هستند و به عبارتی یک چهارم جمعیت ما چاقند که زنان در این آمار پیشی گرفته اند و از سویی نیز یک چهارم کشور ما از افزایش چربی خون رنج می‌ برند که در این میان، این بیماری زنان بیشتری را درگیر کرده است.


وی با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت کشور فعالیت فیزیکی ندارند و این میزان در زنان بسیار بیشتر است، تصریح کرد: تصور اینکه کار خانه نوعی فعالیت فیزیکی است، اشتباه است..


به گزارش دیده بان علم ایران به نقل از وبدا، نایب رییس
کمیته ملی بیماری‌ های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در برخی استان‌ ها تفاوت چشمگیری میان بیماری‌ های زنان و مردان وجود دارد، گفت: باید به طور جدی در حوزه سلامت بانوان کار کنیم. اطلاعات ما نشان می ‌دهد وضعیت سلامت روان در زنان نامناسب بوده و حتی مصرف دخانیات در زنان روبه افزایش است، بنابراین باید اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تولید موش تراریخته برای کمک به تحقیقات دیابت در پژوهشگاه رویان

نتایج بزرگترین مطالعه ملی «شیوع دیابت در بزرگسالان و اقوام مختلف ایران» اعلام شد: استان یزد در راس شیوع/شیوع ۱۵ درصدی دیابت در بزرگسالان ایران

چاقی، میزان ماده خاکستری مغز را کاهش می‌دهد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها