پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

جزئیات شرکت در بيست و سومین جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازی اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30527
شنبه، ۲۰ آبان، ۱۳۹۶ | 14:35

جزئیات شرکت در بيست و سومین جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازی اعلام شد

بيست و سومین جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي به منظور تجليل و تکریم از محققان برجسته ايراني داخل و خارج از كشور و معرفي فعاليت‌هاي تحقيقاتي برتر علوم پزشكي دي ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران این جشنواره در دو قسمت افراد حقيقي و نهادهای حقوقی برگزار می شود که افراد حقيقي (پژوهشگران حوزه سلامت) شامل محققان ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور دارای حداقل H index ده ، محققان جوان و دانشجو (دارای حداقل H index هفت)، صاحبان ابداعات و اختراعات و صاحبان پژوهش های برتر  هستند که آثار آنها در یکی از کمیته‌های علوم پایه پزشکی، علوم بالینی و سلامت و ابداعات، اختراعات و فناوری مورد بررسی قرار می گیرند.

نهادهای حقوقی نیز شامل دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي كشور، مراكز تحقيقاتي مصوب علوم‌پزشكي كشور، كميته‌هاي تحقيقات دانشجويي دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي كشور، مجلات علمی پژوهشی مصوب علوم پزشکی کشور و سازمان‌هاي غيردولتي، شركت‌ها، مؤسسات، انجمن‌هاي خيريه و انجمن‌هاي علمي حامي پژوهش‌هاي علوم‌پزشكي است.

متقاضیان شرکت در جشنواره مذکور جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی “razi.hbi.ir” یا “razi.research.ac.ir” و یا “razifestival.ir” مراجعه کرده و تا پایان وقت اداری روز ۲۲ آبان ماه نسبت به تکمیل ثبت نام و ارسال مدارک خود اقدام کنند.

افرادي كه مايل به شركت در گروه‌هاي محققان و محققان جوان یا دانشجو در هر كميته هستند لازم است پس از ثبت نام، كارنامه پژوهشي ۸ سال گذشته شامل مقالات – كتب تأليفي و پتنت خارجي (از سال ۱۳۸۹ یا ۲۰۱۰ به بعد) را از طريق سامانه الکترونیکی جشنواره ارسال کنند.

محقق جوان، داوطلبان متولد ۱۳۶۱و به بعد (با ارائه تصویر شناسنامه) و محقق دانشجو، داوطلبان متولد ۱۳۵۷ و به بعد (با ارايه تصویر شناسنامه وگواهي اشتغال به تحصيل از دانشگاه مربوطه) را شامل می شود.

افرادي كه مايل به شركت در بخش ابداعات، اختراعات و فناوری در حيطه‌هاي علوم پزشكي مي‌باشند، لازم است پس از ثبت شرح كامل ابداع یا اختراع، كارنامه پژوهشي ۸ سال اخير خود (از سال ۱۳۸۹یا ۲۰۱۰ و به بعد) را به انضمام مستندات لازم از طريق سامانه جشنواره ارسال کنند، فقط در موارد استثنايي طبق نظر داوران شرط ارائه مقاله منتفي خواهد شد.

بر اساس آئین نامه بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از مزایای بنیاد لازم است سهم مشارکت داوطلب کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری حداقل ۴۵ درصد باشد.

محققانی که دارای مقاله ای با شرایط زیر باشند می توانند در هریک از کمیته های علوم پایه پزشکی یا علوم بالینی و سلامت در گروه پژوهش برتر ثبت نام کرده و مقاله خود را ارسال کنند.

الف) داوطلب نویسنده اول یا مسوول باشد.

ب) مقاله در سه سال اخیر (۱۳۹۴ یا ۲۰۱۵ و به بعد) در مجلات معتبر علمی داخلی یا خارجی چاپ شده باشد.

ج) مقاله دارای حداقل Citation ۳۰ در ISI باشد.

د) IF مجله حداقل ۱۰ باشد یا مقاله در ۱۰% اول نشریات تخصصی موضوع مقاله چاپ شده باشد.

کلیه داوطلبان گروه پژوهش برتر و کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری لازم است موافقت نامه همه همکاران خود را آپلود کنند، در غیر این صورت پرونده به کمیته داوران ارسال نخواهد شد.

دانشگاه ها، دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی، کمیته های تحقیقات دانشجویی و مجلات علمی، پژوهشی مصوب علوم پزشکی کشور مطابق شاخص های تعریف شده در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ارزشیابی و امتیازدهی می شوند و برترین ها به دبیرخانه جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی معرفی می شوند.

سازمان های غیردولتی، شرکت ها، مؤسسات، انجمن های خیریه و انجمن های علمی حامی پژوهش های علوم پزشکی در صورت داشتن شرایط لازم پس از ثبت نام، مستندات و تأییدیه های انجام فعالیت های پژوهشی سازمان را با تأیید بالاترین مقام مسوول مؤسسه مربوطه به دبیرخانه جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی ارسال  می کنند.

دبیرخانه در کنار روال فراخوان کلی و معمول ثبت نام از متقاضیان شرکت در جشنواره، به طور فعال محققان و پژوهشگران برتر کشور را شناسایی و برای شرکت در جشنواره دعوت خواهد کرد.

تمام مراحل ثبت نام و ارسال آثار به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق سامانه جشنواره انجام می شود. داوطلبان کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری در صورتیکه نمونه اختراع داشته باشند لازم است آنرا به همراه لوح فشرده حاوی فیلم اختراع خود به دبیرخانه ارسال کنند.

برگزیدگان هشت دوره اخیر (دوره پانزدهم و به بعد) نمی توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند. (داوطلبان گروه پژوهش برتر از این قائده مستثنی هستند)

انتخاب برگزيدگان کمیته های علوم پایه پزشکی و علوم بالینی و سلامت به استثنای داوطلبان پژوهش برتر براساس شاخص‌هاي كارنامه پژوهشي ۸ ساله اخير صورت خواهد گرفت:

شاخصها عبارتند از:

الف- مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در بانکهای اطلاعاتی
ISI(Web of Science), Medline, PubMed, PMC, Scopus, Emerging Sources Citation Index, Embase, Chemical Abstract, Biological Abstract, CINAHL.

ب- کتب تأليفی

ج- پتنت خارجي

جهت بررسی و امتیاز دهی، ارسال Pdf هر مقاله الزامی است، در غیر اینصورت مقاله قابل بررسی نخواهد بود.

تنها به مقالاتی که در حیطه علوم پزشکی باشد امتیاز تعلق می گیرد.
براي هر مورد كتاب تأليفي داوطلب درصورتی که حداقل۱۰% یا ۱۰ مرجع از منابع آن ناشی از پژوهش های مؤلف باشد حداكثر ۲۰ امتياز تعلق می گیرد.
ارسال یک نسخه از اصل کتاب به دبیرخانه بمنظور بررسی و امتیاز دهی الزامی است.

براي هر مورد پتنت خارجی داوطلب درصورت ثبت شدن و داشتن مستندات لازم شامل تصوير، شماره، كشور محل اجرا و لينك دسترسي به پتنت حداكثر ۴۰ امتياز تعلق می گیرد.

اگر پتنت، کاربردی و تجاری شده باشد با نظر هیأت داوران حداکثر ۸۰ امتیاز اختصاص می یابد.

به منظورتسهیل فرایند ثبت نام و آشنایی هر چه بیشتر داوطلبان، دستورالعمل ثبت نام، سایر راهنماها و لیست نشریات مورد نیاز در سایت جشنواره قابل دسترسی است.

ثبت نام:

متقاضیان می توانند تا پایان مهلت ثبت نام با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند.

پایان مهلت ارسال مدارک: ۱۳۹۶/۸/۲۲

اطلاعات تماس دبيرخانه:

آدرس: تهران-شهرک غرب- بلوار فرحزادی- بلوار ایوانک- بین فلامک و زرافشان- ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- بلوکA- طبقه ۱۳
تلفن: ۸۱۴۵۵۴۱۷

پست الكترونيک : razihbi@gmail.com

آدرس الکترونیکی: razi.research.ac.ir و razi.hbi.ir

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها