- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر با همکاری دانشگاه دلف هلند

نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر با همکاری دانشگاه دلف هلند، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان بنادر و دریانوردی در دانشگاه امیرکبیر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به منظور ارتقاء سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت‌های شغلی فعالان حوزه مهندسی بنادر، دوره آموزشی طراحی بنادر (port planinng) در محل دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد.

کریمی، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت : تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بنادر،‌ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه دلف هلند منعقد شد‌، بسیار جامع است و همه محورهای آموزشی در حوزه طراحی بنادر را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه‌های استراتژیکی برای توسعه دارد، این دانشگاه، دانشگاه نسل سوم است و کارآفرین خواهد بود و همه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن برای برطرف کردن نیازهای کاربردی و عملیاتی است.

کریمی افزود: تلاش کرده‌ایم از مشارکت دانشگاه‌های تراز اول دنیا نظیر اروپا، استرالیا و به خصوص هلند استفاده کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵۰ نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل می‌کنند، گفت: با همکاری دانشگاه‌های برتر هلند، فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا و غیره دوره های تخصصی برگزار می‌کنیم که تا مقطع دکتری امکان تحصیل وجود دارد.

معاون مهندسی توسعه و مدیریت بنادر سازمان بنادر و دریانوردی‌ اظهار داشت: این دوره آموزشی که یکی از چهار دوره آموزشی پیش‌بینی شده درقالب برنامه‌های آموزش تخصصی کوتاه‌مدت معاونت مهندسی سازمان بنادر است، با حضور اساتید برجسته‌ای از دانشگاه دلف هلند و ۳۵ نفر از کارشناسان منتخب ادارات کل بنادر استان‌ها و مهندسان مشاوران فعال در عرصه مهندسی دریایی به مدت ۵ روز صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

‌محمد‌رضا الهیار‌ افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سه دوره آموزشی مهندسی بنادر، مهندسی سواحل و مدیریت سواحل نیز در قالب برنامه مذکور تا پایان سال جاری و با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر و دلف هلند برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این دوره با هدف ارتقاء دانش مهندسی در حوزه سواحل و بنادر برگزار شده است و چهار مرحله دارد.

گفتنی است بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سه دوره آموزشی مهندسی بنادر ، مهندسی سواحل و مدیریت سواحل نیز در قالب برنامه مذکور تا پایان سال جاری و با همکاری دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و دلف هلند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام