پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تاسیس ۱۰۷ صندوق حمایت از پژوهش و فناوری بخش کشاورزی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:30358
چهارشنبه، ۱۷ آبان، ۱۳۹۶ | 13:36

تاسیس ۱۰۷ صندوق حمایت از پژوهش و فناوری بخش کشاورزی

مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ایجاد ۱۰۷ صندوق حمایت از پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی تا کنون خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران مجید ولدان در یکصد و هفتادمین جلسه کمیته هماهنگی امور پژوهش و فناوری این سازمان با تشریح مراحل ایجاد صندوق حمایت از پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی بیان کرد: این صندوق به استناد ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده و از این مسیر هم اکنون ۱۰۷ صندوق شکل گرفته است.

مجید ولدان گفت: صندوق حمایت از پژوهش رتبه ۱۰۳ را در اخذ مجوز از سوی شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی داشته است. همچنین شاکله صندوق غیردولتی و به شکل شرکت سهامی خاص تأسیس شده است.

وی با اشاره به سهم سهامداران صندوق حمایت از پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی افزود: ۵۱ درصد سهام این صندوق متعلق به بخش خصوصی و ۴۹ درصد سهام آن متعلق به سازمان تحقیقات است و جامعه هدف آن را در حال حاضر شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی تشکیل می دهد و در گام بعدی برنامه ریزی برای جذب محققان به این صندوق وجود دارد.

وی سرمایه اولیه صندوق را ۵۳۷ میلیون تومان و برنامه ریزی آن در آینده نزدیک را برای پنج میلیارد تومان برآورد کرد.

مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات در پایان از معاونان پژوهشی مؤسسه ها و مراکز تحقیقاتی خواست کلیه شرکت های دانش بنیان اعم از آن دسته از شرکت هایی که با مؤسسه و مراکز تحقیقاتی همکاری دارند و یا خارج از مجموعه فعالیت می کنند برای عضویت در صندوق حمایت از پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی معرفی نمایند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نوآوری محققان دانشگاه تهران در تولید ترکیبات مغذی گیاه از پسماند معادن و ضایعات آلی

آیین تقدیر از دکتر قره‌یاضی به عنوان چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران برگزار شد

جایزه «صنعت هوشمند» آکادمی سلطنتی مهندسی سوئد به دانشجوی ایرانی رسید

در دانشگاه تهران محقق شد: تولید مکمل پروبیوتیک ضداسهال گوساله شیرخوار

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها