- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دعوت صندوق نوآوری و شکوفایی برای ایجاد صندوقهای خطرپذیر مشترک با نهادهای داخلی

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از همه وزارتخانه‌ها دعوت کرد تا نسبت به ایجاد صندوق‌های خطرپذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کنند.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سلطانی در مراسم تبادل تفاهمنامه همکاری با بانک صادرات در در محل مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان افزود : سهم هر وزارتخانه در صندوق خطرپذیر می تواند بیشتر از مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی باشد و صندوق آمادگی دارد حتی به صورت مساوی نیز به هر میزان که وزارتخانه ها سرمایه گذاری خطرپذیر انجام دهند با آنها مشارکت کند.

وی تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور راهی به جز حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان ندارد. خوشبختانه برای تحقق اقتصاد دانش بنیان سرمایه علمی کافی که همان دانش آموختگان دانشگاه ها هستند وجود دارد ولی متاسفانه سرمایه کافی در بخش خصوصی برای رشد اقتصاد دانش بنیان وجود ندارد، هر چند که ایفای نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکنون اثرات گسترده ای بر جای گذاشته است. به عنوان مثال در حال حاضر ۲ هزار و ۲۸۶  طرح در صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسیده و بخش اعظمی از پرداخت های آنها انجام گرفته است. ۷۷۶ طرح نیز در حال بررسی در صندوق است و بیش از یک هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد تومان به طرح های مصوب پول تخصیص داده شده است.

صندوق های خطرپذیر به صندوق هایی گفته می شود که بر روی پروژه های مختلف فناورانه دارای ریسک سرمایه گذاری می کند، ارزش افزوده این نوع پروژه ها در صورت موفقیت بسیار زیاد است. در حال حاضر وزارت خانه های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سازمان مدیریت فرهنگی، امور مناطق آزاد در حال راه اندازی صندوق های خطرپذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی هستند.

انتهای پیام