- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

طراحی و ایجاد سازه امن برای اجرای اپلیکیشن های حوزه پدافند غیر عامل / طراحی شبکه اختصاصی برای مدیریت بحران

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طراحی و ایجاد سازه امن برای اجرای اپلیکیشن های این حوزه خبر داد و گفت : این سازه با همکاری سازمان پدافند غیر عامل در آینده نزدیک به نتیجه می رسد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر صادق بیک پور، مشاور وزیر و رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نکوداشت پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارایه گزارشی از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه پدافند غیر عامل پرداخت و گفت: در بخش طراحی و تولید تجهیزات بومی در کشور، سوئیچ پرظرفیتی طراحی و تولید شده که در حال حاضر ، در حال بهره برداری از این سوئیچ در کشور هستیم.

وی، طراحی و بهره برداری از لایه دوم شبکه را یکی از اقدامات این حوزه اعلام کرد و افزود: همچنین شبکه ای اختصاصی نیز برای مدیریت بحران طراحی شده است.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزاری دوره های تخصصی پدافند غیرعامل با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه های این حوزه بیان کرد و اظهار داشت : البته نیاز داریم آموزش های مربوط به پدافند غیر عامل به صورت عمومی و همگانی ارایه شود.

بیک پور از طراحی و ایجاد سازه امن برای اجرای اپلیکیشن های این حوزه  خبر داد و گفت : این سازه با همکاری سازمان پدافند غیر عامل در آینده نزدیک به نتیجه می رسد.

وی ایجاد سامانه نظارت ابری با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را یکی دیگر از فعالیت های این حوزه عنوان کرد کرد و اظهار کرد: مقدمات راه اندازی سامانه کلان داده اطلاعات تهدیدات بدافزاری در دستور کار است که مطالعات آن از سال گذشته آغاز و اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تهیه شاخص های پایداری در حوزه ارتباطات، سامانه ارزیابی سایبری عملکرد تجهیزات، مطالعه و بررسی مراکز ثقل به منظور طبقه بندی این مراکز، طرح پراکندگی و توضیح منطقی تجهیزات، پایش میزان پایداری در حوزه تغذیه نیرو بر اساس سطوح تعیین شده و تعیین مراکز معین و جانشین را از دیگر اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

انتهای پیام