پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

سامانه بومی نظارت ابری رونمایی شد/پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات تدوین می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29722
سه شنبه، ۹ آبان، ۱۳۹۶ | 14:06

سامانه بومی نظارت ابری رونمایی شد/پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات تدوین می شود

همزمان با هفته پدافند غیرعامل در کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با برگزاری همایشی از سامانه نظارت ابری پادویش رونمایی کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سردار دکترغلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزارشد، ابتدا  دکتر بیک پور، مشاور وزیر و رییس کمیته پدافند غیر عامل  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارایه گزارشی از  فعالیتهای انجام شده پرداخت و پس از آن، سامانه نظارت ابری پادویش، رونمایی شد.

سامانه پادویش که به دست متخصصان داخلی طراحی و تولید شده، امکان رصد و مراقبت همه جانبه از فضای سایبری، رصد تمام رایانه های متصل به شبکه، کشف و خنثی کردن تهدیدات فضای سایبری و مجازی را فراهم می کند.

سامانه نظارت ابری پادویش با جمع آوری اطلاعات در فضای سایبری و تحلیل فرآیندها از اطلاعات موجود در فضای سایبر مراقبت می کند و به طور کلی رصد و مراقبت دائمی در فضای سایبری را به همراه دارد. این سامانه به مرکز کلان داده تهدیدات بدافزاری متصل خواهد شد.

همچنین تفاهم نامه‌هایی با عنوان تدوین پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات، طراحی و تولید سامانه ملی کلان داده و جذب نخبگان سرباز و کسر خدمت آنها  در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، میان کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات،  امضا شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

صف ماهواره های منتظر پرتاب ایران طولانی تر می شود/وعده وزیر ارتباطات مبنی بر پرتاب «به موقع» ماهواره های شریف و امیرکبیر

نتایج اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران را آنلاین ببینید!

رییس سازمان دامپزشکی کشور: دامپزشکی، خط اول تشخیص حملات زیستی است/طغیان آنفلوانزای طیور را امسال نخواهیم داشت

رییس پژوهشگاه فضایی ایران تغییر کرد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها