- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

چمدان هوشمند مهندسان ایرانی به صاحبش سواری هم می‌دهد!

جمعی از مهندسان جوان و خلاق ایرانی چمدان رباتیک هوشمندی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند به صاحب خود سواری هم بدهد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران چمدان “Olive” (زیتون) نتیجه کار ربات‌سازان در پارک فناوری پردیس است که با استفاده از تجهیزات خود می‌تواند صاحبش را دنبال کرده و در مواقع ضروری به وی سواری بدهد.

این فناوری شبیه به یک چمدان عادی بوده که از سیستم خودتراز و متحرکی شبیه به “سِگ‌وی” برخوردار است و می‌تواند با استفاده از شتاب سنج و ژیروسکوپ سه بعدی در زمان حرکت بر روی دو چرخ، تعادل را حفظ کند.

به نوشته گیزمگ، دوربین استریوسکوپیک داخلی این چمدان رباتیک می‌تواند یک نقشه مصور از محیط اطراف تولید کند و همچنین به الگوریتم‌های ردیاب اسکلت مجهز است که آن را قادر می‌سازد صاحب خود را حتی در مناطق شلوغ پیدا و وی را دنبال کند.

چمدان “زیتون” همچنین می‌تواند به صاحبش هشدار دهد که زمان کافی ندارد یا اینکه بار آن بیش از حد استاندارد است. در صورتی که فاصله تا گیت زیاد باشد، این چمدان به یک سِگ‌وی تبدیل می‌شود که می‌تواند کاربر را با سرعت راه رفتن به مقصد برساند و در نهایت برای شارژ کردن دستگاههای قابل حمل مانند تبلت نیز استفاده شود.

۵۷۳۱۵۷۱۰

به گفته سازندگان، این چمدان هوشمند می‌تواند با استفاده از وای‌فای یا بلوتوث از طریق یک اپلیکیشن به تلفن همراه صاحب خود متصل شود. این اپلیکیشن می‌تواند چمدان را در هر جا با استفاده از جی‌پی‌اس و فناوری نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه (۳G/4G) پیدا کند.

از دیگر ویژگی‌های این چمدان هوشمند که با همکاری حمید انباری، مجتبی کریمی، محسن بنی جمالی و ادوین بابائیان طراحی شده می‌توان به مکانیزم قفل خودکار آن اشاره کرد که در صورت تلاش افراد غریبه برای باز کردن آن، پیام هشدار ارسال می‌کند. قفل این چمدان به فناوری NFC مجهز است که نیازی به کلید ندارد.

olive-robot-6
گروه Ikap ماه گذشته توانست جایگاه اول را در رقابت‌های جهانی استارت‌آپ‌های تجهیزات خودکار ۲۰۱۶ در بخش رباتیک خدماتی در مونیخ بدست بیاورد.

مهندسان ایرانی خلاق این پروژه اکنون به دنبال سرمایه گذاری و همکاری شرکت‌های دیگر برای توسعه بیشتر و ساخت چمدان زیتون هستند.

انتهای پیام