جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

رییس فراکسیون بنادر و دریانوردی تاکید کرد: حمایت مجلس از توسعه علوم و صنایع دریایی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29671
دوشنبه، ۸ آبان، ۱۳۹۶ | 13:54

رییس فراکسیون بنادر و دریانوردی تاکید کرد: حمایت مجلس از توسعه علوم و صنایع دریایی

رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های برنامه ششم در حوزه صنایع دریایی بر حمایت قاطع مجلس از فعالیت‌های حوزه دریایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، قاسم احمدی لاشکی که در افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی اقیانوس‌شناسی غرب آسیا در هتل المپیک تهران سخن می گفت تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه که باید تا سال ۱۴۰۰ اجرایی شود بر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در انجام امور تحقیقاتی در حوزه‌های آب و خاک تاکید شده است.

رییس فراکسیون بنادر و دریانوردی و توسعه صنایع دریایی با بیان این که توسعه سواحل مکران از دیگر تاکیدات برنامه ششم است، خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت و مجلس همکاری‌های خوبی برای توسعه این مناطق دارند.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به وجود پنج هزار و ۸۹۰ کیلومتر ساحل در کشور گفت: ایران از لحاظ گستره ساحلی از موقعیت ویژه ای برخوردار است که اهمیت توجه به حوزه دریا را دوچندان می کند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده شده که به منظور ارتقای علمی و رقابت بین دانشگاه‌های کشور و تعاملات بین‌المللی نسبت به ایجاد واحدها و شعب آموزش عالی با مشارکت دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی در چارچوب سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کند.

نخستین همایش بین المللی اقیانوس شناسی غرب آسیا به همت پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و مرکز منطقه‌ای آموزشی پژوهشی اقیانوس‌ شناسی غرب آسیا تا سه‌شنبه، ۹ آبان ماه در هتل المپیک تهران ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی: تدوین برنامه پایش بلندمدت محیط های ساحلی و دریایی کشور ضروری است

احتمال اختصاص سهمیه مضاعف به کنکوری‌های مناطق سیل زده

فردا آغاز می شود: پنجمین گشت کاوشگر خلیج فارس در آبهای جنوب کشور

هشدار انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی: بودجه پیشنهادی ۹۸، بخشی از کتابخانه‌های عمومی را تعطیل می کند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها