- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اعلام آمادگی سازمان صنایع دریایی برای تولید شناورهای اقیانوس پیما

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تحویل کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در بهمن ماه گذشته آمادگی این سازمان را برای ساخت شناورهای بزرگتر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، امیردریادار رستگاری که در افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی اقیانوس‌شناسی غرب آسیا در هتل المپیک تهران سخن می گفت با تاکید بر اهمیت توسعه علوم و تحقیقات دریایی و اقیانوس شناسی در کشور اظهار داشت:
دستیابی به دانش دریایی مستلزم بهره گیری از ناوگان اقیانوس‌شناسی است که در این راستا با همکاری پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی اقدام به طراحی و ساخت اولین کشتی اقیانوس‌شناسی تحقیقاتی کردیم.

وی با بیان اینکه این کشتی در بهمن ماه سال گذشته تحویل پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی شد، ادامه داد: این سازمان آمادگی دارد تا نسبت به ساخت شناورهای سنگین‌تر و بزرگتر اقیانوس‌شناسی اقدام کند.

رستگاری خاطر نشان کرد: در این سازمان علاوه بر دستیابی به دانش ساخت انواع شناورها، زنجیره تامین تجهیزات مورد نیاز بومی کشور ایجاد شده است.

وی همچنین تاکید کرد: این سازمان همچنین این قابلیت را دارد که شناورهای ساخت خود را با خدمات پس از فروش در دریای عمان و خلیج فارس ارائه دهد.

انتهای پیام