جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ورود سه نژاد جدید به موش‌های آزمایشگاهی «رازی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2959
شنبه، ۱۹ تیر، ۱۳۹۵ | 12:46

ورود سه نژاد جدید به موش‌های آزمایشگاهی «رازی»

رییس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید حیوانات آزمایشگاهی ارگانیک در این موسسه خبر داد و گفت: این حیوانات بهترین پاسخ را به آزمایش‌های کنترل کیفی تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک نشان می‌دهند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر روزبه فلاحی با اعلام این خبر اظهار کرد: به سبب گستردگی استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در طرح‌های تحقیقاتی پزشکی و دامپزشکی و حوزه‌های مختلف دیگر، سلامت این حیوانات در نتیجه نهایی آزمایش‌ها تاثیر به سزایی دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه موسسه رازی از مراکز بزرگ و عمده تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی در کشور است که علاوه بر داخل موسسه نیاز سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور را تامین می‌کند، بحث سلامتی این حیوانات را در طول دوره رشد مورد توجه ویژه قرار داده است.

دکتر فلاحی تاکید کرد: در این موسسه در روند پرورش حیوانات آزمایشگاهی نه تنها این حیوانات در معرض آلودگی و عوامل بیماری زا قرار نمی‌گیرند بلکه هیچ دارو و واکسنی هم به آنها تزریق نمی‌شود و به صورت کاملا ارگانیک رشد می‌یابندو در نتیجه بهترین پاسخ را به آزمایش‌های کنترل کیفی واکسن و سایر آزمایش‌ها نشان می‌دهند.

به گفته وی، این امر سبب می‌شود کیفیت واکسن یا هر فرآورده تولیدی دیگر و سایر فعالیت‌های تحقیقاتی در وضعیت کاملا مطلوبی باشد.

رئیس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی همچنین با اشاره به وجود نژادهای مختلف حیوانات آزمایشگاهی در این موسسه، گفت: این حیوانات هر کدام برای آزمایش‌های خاصی مانند تحقیقات ایمنی شناسی، ویروس شناسی، بیماری‌های انگلی، تحقیقات قلبی– عروقی، دیابت و تحقیقات متنوع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه بر نژادهای رایج از پنج گونه جانوری موجود در موسسه، موفق شدیم برای نخستین بار در کشور، نژاد جدید موش آزمایشگاهی تحت نام “رازی A” تولید کنیم که در منابع بین المللی نیز به ثبت رسیده است.

دکتر فلاحی اضافه کرد: این نژاد به علت خصوصیات بیولوژیکی، در تحقیقاتی خاص همچون تحقیقات مربوط به تومورهای پستانی منحصر به فرد است.

وی تولید نوعی خوکچه هندی فاقد مو را از دیگر تولیدات اختصاصی این موسسه برشمرد و گفت: به علت شباهت بسیار زیاد پوست این خوکچه به پوست انسان، این گونه، مدل بسیار مناسبی برای تحقیقات مربوط به پوست مانند ترمیم و سوختگی‌ها محسوب می‌شود.

رئیس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی همچنین خبر داد: با نیازسنجی انجام شده از بخش های تولیدی و تحقیقاتی، به زودی سه نژاد جدید به موش های آزمایشگاهی موجود افزوده می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش رنج و کشتار حیوانات آزمایشگاهی با چراغ سبز FDA/الزامی بودن آزمایشات حیوانی برای تست انسانی داروها لغو شد

علوم پزشکی تهران:تنها دانشگاه دارای کوره استاندارد سوزاندن اجساد حیوانات آزمایشگاهی هستیم/اعتراضی باشد باید اجساد را درفاضلاب یا جلوی دانشکده قراردهیم!

رييس کارگروه کشاورزي ستاد توسعه زيست فناوری عنوان کرد: صدور مجوز مصرف بیش از ۱۰۰ محصول تراریخته در اروپا

موفقیتی بزرگ در دفاع از حقوق حیوانات/ممنوعیت آزمایش و تشریح جانداران در مدارس ابلاغ شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها