جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

واحد صدور گواهی سلامت حیوانات آزمایشگاهی موسسه «رازی» راه اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29549
یکشنبه، ۷ آبان، ۱۳۹۶ | 12:48

واحد صدور گواهی سلامت حیوانات آزمایشگاهی موسسه «رازی» راه اندازی شد

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از راه اندازی واحد ترخیص حیوانات آزمایشگاهی با هدف دقت افزایی در فرآیند تضمین کیفیت تولیدات این موسسه خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر مهرداد راسخی با اشاره به حساسیت تمام مراحل تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک در موسسه رازی، اظهار کرد: در این موسسه محصولات مهمی برای مصرف انسان، دام و طیور در سطحی گسترده تولید می شود و تضمین کیفیت این تولیدات اهمیت به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه در روند تولید محصولات موسسه، از حیوانات آزمایشگاهی در مراحل مختلف تولید استفاده می شود، گفت: این حیوانات برای انجام آزمایش های مختلف باید از سلامت کامل برخوردار بوده و عاری از هرگونه بیماری باشند در غیر این صورت نمی توان برای انجام آزمایش از آنها استفاده کرد.

دکتر راسخی افزود: به منظور افزایش دقت در فرآیند تضمین کیفیت محصولات موسسه، واحد “ترخیص حیوانات آزمایشگاهی” در موسسه رازی راه اندازی شد تا سلامت تمام حیواناتی که برای انجام فعالیت های آزمایشگاهی وارد این موسسه می شوند، تایید و سپس به بخش مربوطه منتقل شوند.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی یادآور شد: این یکی از اقداماتی است که برای افزایش کیفیت محصولات انجام شده زیرا اگر در هر مرحله از مراحل تولید اشکالی دیده شود در کیفیت آن تاثیر خواهد گذاشت.

به گفته وی، اکنون تمام حیوانات آزمایشگاهی که در موسسه رازی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای گواهی سلامت هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش رنج و کشتار حیوانات آزمایشگاهی با چراغ سبز FDA/الزامی بودن آزمایشات حیوانی برای تست انسانی داروها لغو شد

علوم پزشکی تهران:تنها دانشگاه دارای کوره استاندارد سوزاندن اجساد حیوانات آزمایشگاهی هستیم/اعتراضی باشد باید اجساد را درفاضلاب یا جلوی دانشکده قراردهیم!

موفقیتی بزرگ در دفاع از حقوق حیوانات/ممنوعیت آزمایش و تشریح جانداران در مدارس ابلاغ شد

در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد: آزمایشگاه تجربی و بخش تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها