جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

طراحی ربات های جراح و شوینده خطوط انتقال نیرو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29454
چهارشنبه، ۳ آبان، ۱۳۹۶ | 14:45

طراحی ربات های جراح و شوینده خطوط انتقال نیرو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

محققان دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر ربات های جراح و شوینده خطوط انتقال نیرو را طراحی کردند که در محله تست هستند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسینیان، رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک اظهار داشت: در طول سال، ۲۰، ۳۰ کنفرانس در زمینه برق در دانشکده های دانشگاه برگزار می کنیم.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش رباتیک و مکاترونیک با همکاری دانشکده های کامپیوتر، مکانیک، برق و همچنین بخشی از دانشکده مهندسی پزشکی همکاری می کنند که همین موضوع باعث شده گرایش های میان رشته ای ایجاد شود. این موضوع نشان می دهد رباتیک از اهمیت بالایی برای ارتباط با دوره های آینده برخوردار است.

حسینیان خاطر نشان کرد: رباتیک مبنای الکترونیکی دارد که با همکاری سه دانشکده می تواند عنصری به اسم ربات ایجاد شود. خوشبختانه دانشکده مهندسی برق در این زمینه فعال است به طوریکه ربات جراح و ربات شوینده خطوط انتقال نیرو توسط اساتید این دانشگاه طراحی شده است.

وی گفت: همچنین آزمایشگاهی در دانشکده مهندسی برق داریم که ازمایش های کنترل ربات های طراحی شده توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه در آن انجام می گیرد.

به گفته رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تیم های رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در مسابقات جهانی خوش درخشیدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها