سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

ناهماهنگی دستگاه ها و تخصیص نامناسب بودجه از چالش های بخش هوافضا است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29416
چهارشنبه، ۳ آبان، ۱۳۹۶ | 11:34

ناهماهنگی دستگاه ها و تخصیص نامناسب بودجه از چالش های بخش هوافضا است

بررسی نحوه اجرای سند ملی هوافضا نشان داد این حوزه با چالش هایی چون تخصیص نامناسب و نامتعادل بودجه و عدم هماهنگی نسبی بین دستگاه ها رنج می برد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در پایان نود و هشتمین جلسه ستاد راهبری با اشاره به
بررسی نحوه اجرای سند هوافضا در این نشست گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت علمی و فناوری کشور با تاکید بر وضعیت مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران در جهان ارائه شد که در این گزارش با تاکید بر چهار شاخص یعنی میزان ارجاعات، اختلاف ارجاعات با متوسط جهانی، مقالات با ارجاعات بالا و سهم کشور از مقالات با ارجاعات بالا در سطح جهانی وضعیت کشورمان در مقیاس منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه در این چهار شاخص جمهوری اسلامی ایران از برخی کشورهای منطقه پیش افتاده اما هنوز در منطقه رقبایی وجود دارند و مقرر شد این گزارش مرتبا با توجه به نتایج رصد و پایش‌های صورت گرفته به روزرسانی شود.

کبگانیان گفت: دستور دوم جلسه ۹۸ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور موضوع رصد اجرای سند هوافضا بود که ابتدا دکتر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی به ارائه گزارش پرداختند و سپس دکتر بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران نیز عملکرد این سازمان در ارتباط با اجرای سند هوافضا را تشریح کرد.

وی افزود: حضور ضعیف بخش خصوصی، عدم هماهنگی نسبی میان دستگاه‌ها، تخصیص نامناسب و نامتعدل بودجه در این حوزه نیز از چالش‌هایی بود که مطرح شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: مقرر شد تا ادامه این گزارش‌ها و همچنین گزارش پژوهشگاه هوا فضا در جلسه آینده ارائه شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا برگزار می شود

دانشجویان ایرانی، برنده رتبه سوم مسابقات جهانی طراحی جت پیشرفته

ایران، پیشتاز تولید مقالات علمی هوافضا در منطقه

بهره برداری از دستگاه شبیه‌ساز پرواز «سسنا ۱۷۲» در باغ کتاب تهران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها