- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

جایزه یادبود بنیان گذار دانش گیاه پزشکی و حشره‌شناس بزرگ ایران اعطا شد

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد با ارائه پایان نامه خود در دومین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران موفق به کسب جایزه استاد جلال افشار در این کنگره شد.

به گزارش دیده بان علم ایران پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مهندس مینو حیدری به راهنمایی دکتر غلامحسین مروج و مشاوره دکترصادقی نامقی اعضای هیات علمی گروه آموزشی گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی تحت عنوان “مطالعه تنوع گونه ای حشرات مرتبط با گونه های غالب سوزنی برگان در مشهد” در دومین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران در شهریور ۱۳۹۶ به عنوان پایان نامه برتر شناخته شد و جایزه اول استاد جلال افشار را احراز کرد.

جلال افشار، پژوهشگر، گیاه پزشک، حشره شناس و استاد دانشکده کشاورزی و از بزرگ ترین استادان حشره شناس در ایران و خاورمیانه، بانی موزه جانورشناسی و حشره شناسی کرج و بنیان گذار دانش گیاه پزشکی ایران بود.

انجمن حشره شناسی ایران، هم زمان با برگزاری دومین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران در شهریورماه جاری، مراسم اهدای جوایز دانشجویی به سه پایان نامه برتر مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجویان رشته های مرتبط با حشره شناسی را برگزارکرد.

جوایز سال ۱۳۹۶ برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به پاس خدمات تاثیرگذار زنده یاد استاد جلال افشار و با یاری معنوی و مالی اعضای هیئت علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور با نام “استاد جلال افشار” و برای دانشجویان مقطع دکتری همچون دوره گذشته با نام “استاد دکتر مرتضی اسماعیلی” و با یاری معنوی و مالی خانواده آن استاد فقید مزین شده است.

دکتر جلال افشار که در سال ۱۲۷۳ خورشیدی در ارومیه به دنیا آمده بود در طول ۸۰ سال عمرش، ۴۶ سال آن را صرف علوم حشره شناسی کرد.

انتهای پیام