سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ارتقای پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی به پژوهشگاه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29171
یکشنبه، ۳۰ مهر، ۱۳۹۶ | 15:01

ارتقای پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی به پژوهشگاه

 

با ارتقای پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی به «پژوهشگاه»، وزیر جهاد کشاورزی طی حکمی دکتر نیراعظم خوش خلق سیما را به ریاست «پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی» منصوب کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران در حکم انتصاب محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی خطاب به دکتر خوش خلق سیما آمده است:

«بسمه تعالی

سرکار خانم دکتر نیراعظم خوش خلق سیما

سلام علیکم

با توجه به مصوبه مورخ ۹۶/۴/۲۵ شورای گسترش آموزش عالی و ایجاد پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، به موجب این حکم، سرکار عالی به سمت «رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی» منصوب می شوید.

امید است با هماهنگی و همکاری سازمان، تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونت های تخصصی وزارتخانه و سایر موسسات و مراکز تحقیقاتی نسبت به تدوین اساسنامه پژوهشگاه و راه اندازی پژوهشکده ها در رشد و توسعه فناوری های نوین کشاورزی در کشور و ترویج آن، گام های موثری بردارید.

محمود حجتی

وزیر جهاد کشاورزی»

دکتر خوش خلق سیما، پیش از این، رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بود که با توجه به محصولات و دستاوردهای ارزنده این پژوهشکده در شش حوزه کشت بافت و سلول، بیوتکنولوژی میکروبی، مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی، زیست شناسی سامانه ها، نانوتکنولوژی کشاورزی و فیزیولوژی مولکولی و برخورداری از پژوهشکده های منطقه ای در رشت، تبریز و اصفهان و مدیریت بیوتکنولوژی منطقه شرق و شمال شرق کشور (در مشهد)، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی به پژوهشگاه ارتقا یافته است.

گفتنی است این اولین واحد پژوهشی در وزارت جهاد کشاورزی است که موفق به اخذ مجوز پژوهشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی در دولت سیزدهم برگزار شد

امکان ردیابی تراریختگی مواد اولیه و خوراک آبزیان در کشور فراهم شد

دانشمندی که علم را «از مردم، با مردم و برای مردم» زندگی‌ کرد/در مراسم سالگرد درگذشت استاد عنوان شد: قره‌یاضی،سکوت نخبگان را خطرناکتر از مهاجرت نخبگان می‌دید

تولید افزودنی باکتریایی سیلاژ علوفه ای در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها