جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

ملک زاده با راه اندازی مرکز کوهورت شنوایی اهواز: افزایش بیماری های مزمن چالش عصر کنونی است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29121
یکشنبه، ۳۰ مهر، ۱۳۹۶ | 11:22

ملک زاده با راه اندازی مرکز کوهورت شنوایی اهواز: افزایش بیماری های مزمن چالش عصر کنونی است

مرکز مطالعات کوهورت شنوایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هویزه افتتاح شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر رضا ملک‌زاده در این مراسم گفت: با شناخت ریسک فاکتورهای خطر، می‌توان از ابتلاء به بیماری‌ها پیشگیری کرد که این امر یکی از اهداف اصلی مطالعات کوهورت است. بنابراین مقرر شد یک مطالعه بزرگ کوهورت در کشور انجام شود تا بتوان با استفاده از پایگاه اطلاعات به دست آمده، تصمیم گیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، آموزش و توانمندسازی افراد در شناخت و پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت آنان را از دیگر اهداف اجرای طرح مطالعاتی کوهورت دانست و اظهار کرد: آموزش و پژوهش در کنار هم می توانند عامل مهم ارتقاء کیفیت باشند، بنابراین لازم است سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات افزایش یابد.

دکتر ملک زاده ضمن بازدید از پیشرفتهای حاصل شده پس از گذشت یک سال از راه اندازی کوهورت هویزه با اشاره به یکی از بزرگترین چالشهای عصر حاضر که افزایش بار ناشی از بیماریهای مزمن است، خاطر نشان کرد: با توجه به موفقیتهای روز افزون حوزه بهداشت، طول عمر بیماریهای واگیر بسیار کاهش یافته است ولی از سوی دیگر باعث افزایش میزان ابتلا به بیماریهای غیرواگیر (NCD) شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بررسی سه دهه عملکرد نظام سلامت ایران در مطالعه مهم محققان علوم پزشکی کشور: افزایش ۱۱۰ درصدی مرگهای مرتبط با آلودگی هوا در استان تهران/ موفقیت چشمگیر در کاهش بار بیماری های واگیر/ کنترل ناکافی بار بیماری های غیرواگیر

فراز و فرود یک استعفای تاریخی در تحقیقات نظام سلامت ایران

هیچ کشوری قهرمان نیست، اتحاد جهانی تنها راه شکست کروناست!

خانه استارتاپ اهواز افتتاح شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها