سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

غلامی با کدام کارنامه علمی، گزینه وزارت علوم شده است؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29078
شنبه، ۲۹ مهر، ۱۳۹۶ | 15:25

غلامی با کدام کارنامه علمی، گزینه وزارت علوم شده است؟

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و طرح اسامی متعدد به عنوان گزینه تصدی وزارت علوم دولت دوازدهم، دکتر منصور غلامی، رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان گزینه نهایی روحانی برای وزارت علوم به مجلس معرفی شد؛ اما این استاد علوم باغبانی با چه کارنامه علمی ای برای هدایت آموزش عالی، علوم، تحقیقات و فناوری کشور به مجلس معرفی شده است؟

به گزارش دیده بان علم ایران،‌ هفدهم مرداد ماه امسال در فهرست ارائه شده وزرای دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی نامی از وزیر علوم نبود و رییس جمهور سرپرستی این وزارتخانه را به دکتر ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرهادی (وزیر علوم دولت قبل) سپرد. پس از سه ماه اداره این وزارتخانه کلیدی توسط استاد جوان علوم اجتماعی دانشگاه تهران و در حالی که طی این مدت نام های متعددی به عنوان گزینه مورد نظر روحانی برای وزارت علوم مطرح شد در پایان مهلت مقرر برای تعیین تکلیف وزارت علوم و همچنین وزارت نیرو که با عدم رای اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی رییس جمهور با سرپرست اداره شده است،دکتر منصور غلامی، رییس دانشگاه بوعلی همدان بعد از ظهر شنبه به عنوان گزینه نهایی رییس جمهور به مجلس معرفی شد.

منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان متولد شده و مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفته است. وی در سال های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسوول اردوگاه روستایی بوده و در فاصله سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بوده است.

غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست آن دانشگاه را عهده‌دار شد.

وی از خردادماه ۹۳ مجددا ریاست دانشگاه بوعلی سینای همدان را عهده دار بوده است.

نگاهی به رزومه علمی گزینه پیشنهادی وزارت علوم

انتهای پیام

مطالب مرتبط

قصه تکراری شوراهای عالی «التماسی!»/وعده های ریز و درشت از فضا، شورای عالی فضایی در هوا!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها