سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

رییس پژوهشگاه:طرح های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی باید در افزایش تولید ناخالص داخلی موثر باشند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:29010
شنبه، ۲۹ مهر، ۱۳۹۶ | 11:10

رییس پژوهشگاه:طرح های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی باید در افزایش تولید ناخالص داخلی موثر باشند

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اعلام رشد ۲۱۰ درصدی طرح های کاربردی از کل پروژه های پژوهشگاه در سال های اخیر تاکید کرد: هدف همه تحقیقات پژوهشگاه اثرگذاری در تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر نیراعظم خوش خلق سیما که در بازدید دکتر سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات همراه از پژوهشگاه سخن می گفت با تقدیر از حضور دلگرم کننده و دقت نظر، علاقه و سعه صدر دکتر جلیلی که حدود ۹ ساعت را به بازدید از بخشهای مختلف تحقیقاتی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و گفت و گو با اعضای هیات علمی و محققان پژوهشگاه اختصاص داد اظهار داشت: تمام طرح های پژوهشی پژوهشگاه باید در زمان اجرا یا در آینده مشتری داشته باشند یا هزینه اجرای آنها توسط افراد یا شرکتها پرداخت شود.
وی با بیان این که حفظ محیط زیست از اصول فعالیتهای پژوهشگاه است اظهار داشت: تامین امنیت غذایی در بعد کمی و کیفی که هدف اصلی پژوهشگاه است با تاکید بر شاخص های زیست محیطی دنبال می شود.
مجری برنامه جامع کشاورزی هالوفیتی (سالیکورنیا) در ادامه در خصوص این طرح گفت:  هدف این طرح اصلاح ملکولی و اهلی سازی ذخایر ژنتیکی گیاهان هالوفیت (شورپسند) است تا بتوان در زمینهایی که از لحاظ میزان شوری و کمبود آب امکان کشاورزی در آنها وجود ندارد کشاورزی کرد.
وی خاطرنشان  کرد: از جمله مناطقی که صرفا کشت گیاهان شورپسند مثل سالیکورنیا در آنها میسر است اراضی خشک پیرامون دریاچه ارومیه است که با کشت این گیاهان ضمن کمک به معیشت کشاورزان منطقه می توان از ایجاد ریزگردها و پراکنده شدن نمک در مناطق پیرامون دریاچه پیشگیری کرد.
به گفته دکتر خوش خلق سیما گیاه سالیکورنیا در تولید علوفه مورد نیاز دام ها، تولید روغن خوراکی باکیفیت، سوخت زیستی، استفاده از کنجاله در تغذیه طیور و حتی پالایش زیستی فلزات سنگین و آلاینده های نفتی خاک کارایی دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی در دولت سیزدهم برگزار شد

امکان ردیابی تراریختگی مواد اولیه و خوراک آبزیان در کشور فراهم شد

دانشمندی که علم را «از مردم، با مردم و برای مردم» زندگی‌ کرد/در مراسم سالگرد درگذشت استاد عنوان شد: قره‌یاضی،سکوت نخبگان را خطرناکتر از مهاجرت نخبگان می‌دید

تولید افزودنی باکتریایی سیلاژ علوفه ای در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها