سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

معاون تحقیقات وزیر بهداشت: ۳۰ درصد زنان ایرانی چاق هستند/چاقی از عوامل مهم سرطان سینه است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28972
چهارشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۶ | 12:14

معاون تحقیقات وزیر بهداشت: ۳۰ درصد زنان ایرانی چاق هستند/چاقی از عوامل مهم سرطان سینه است

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ۳۰ درصد زنان ایرانی چاق هستند و چاقی یکی از مهمترین عوامل خطر سرطان سینه است.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر رضا ملک زاده روز چهارشنبه در دومین کنگره سرطان بین المللی و نهمین کنگره ملی سرطان سینه در سالن همایش های رازی افزود: مصرف سرانه کالری در ایران در سال ۱۹۷۰ میلادی حدود ۲ هزار کالری بود که این مقدار در سال گذشته به ۳ هزار و ۱۰۰ کالری رسیده است.

معاون وزیر بهداشت سرطان سینه را از شایع ترین سرطان ها در ایران و نیز شایع ترین سرطان در بین زنان دانست و گفت: بجز موارد معدود، سرطان سینه قابل پیشگیری و درمان است و باید نسبت به تشخیص زودهنگام آن اقدام کرد. تحقیقات و تلاش برای تشخیص زودرس سرطان، یکی از اولویت های مهم وزارت بهداشت است.

ملک زاده، با اشاره به اینکه بین ۴۰ تا ۵۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است، گفت: تشویق مردم به کاهش وزن و تحرک بدنی از برنامه های مهم وزارت بهداشت است‌.

وی به اپیدمی چاقی در ایران اشاره کرد و گفت: چاقی علاوه بر عامل خطر سکته های مغزی و قلبی، در بروز سرطان ها نقش اساسی که کاهش چاقی همه این بیماری ها را کم می کند.

معاون وزیر بهداشت بر لزوم تشخیص زودرس سرطان تاکید کرد و گفت: برنامه درمان و تشخیص زودرس سرطان در کشور تدوین و در بخش هایی از کشور اجرایی شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها