سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ثبت نام بیش از۱۸۰۰ پژوهشگر در “ساعت “

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28949
چهارشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۶ | 13:02

ثبت نام بیش از۱۸۰۰ پژوهشگر در  “ساعت “

از ابتدای راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش ( ساعت ) ۱۳۸ سازمان و بیش از هزار و ۸۰۰ پژوهشگر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش دیده بان علم ایران از آغاز کار سامانه تا پایان بهار امسال ۴۶۹ عنوان پژوهشی در سامانه ثبت شد و در پایان شش‌ماه نخست سال جاری، این رقم به ۸۱۰ عنوان رسید.

گفتنی است، سازمان‌ها تازه‌ترین اولویت‌های پژوهشی خود را در سامانه بارگذاری کردند و فرایند تبادل اطلاعات میان سازمان‌ها و پژوهشگران به‌خوبی برقرار شده است.

هم‌چنین، درخواست های اجرای پژوهش که از طرف پژوهشگران برای سازمان ها ارسال شده به ۴۳۳ عنوان رسید. درخواست انجام پژوهش به این معناست که پژوهشگر برای انجام پژوهش‌های سازمان اعلام آمادگی می‌کند. با توجه به افزایش آمار فراخوان‌های ثبت ‌شده در سامانه، شمار درخواست‌ها از سوی پژوهشگران برای اجرای این پژوهش‌ها هم بالا رفته است.

سامانه ساعت ، علاوه بر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرح‌های پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تامین منابع مالی، خدمات مشاوره، تامین تجهیزات و سخت‌افزار، تامین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

گفتنی است،” ساعت ” نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر،با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن ساده می‌سازد. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جست‌وجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامه علمی و همچنین پیشنهادیه‌های ایشان آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جست‌وجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند. افزون بر این، ” ساعت ” سازمان‌ها و پژوهشگران را به شکل خودکار نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد و سازمان‌ها می‌توانند درخواست‌ها، اولویت‌های پژوهشی، و حمایت‌های خود را در این سامانه به آگاهی پژوهشگران برسانند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

عضویت سه هزار و ۵۰۰ محقق در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش

ثبت ۳۵۰۰ فراخوان‌ پژوهشی در «ساعت»

الگوبرداری ناسا از ساعت‌های کوکی در ساخت کاوشگر مکانیکی زهره

چند پژوهشگر و مشتری پژوهش سر «ساعت» قرار گذاشتند؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها