جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

توسعه خدمات موقعیت‌یابی ماهواره‌ای کشور با کمک سامانه‌های جهانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28714
یکشنبه، ۲۳ مهر، ۱۳۹۶ | 12:30

توسعه خدمات موقعیت‌یابی ماهواره‌ای کشور با کمک سامانه‌های جهانی

رییس مرکز ملی فضایی ایران گفت: یکی از برنامه‌های مرکز برای گسترش روابط ایران در حوزه فناوری ماهواره‌ای با دیگر کشورها، توسعه خدمات موقعیت‌یابی ماهواره‌ای به کمک سامانه‌های جهانی است.

به گزارش دیده بان علم ایران، منوچهر منطقی با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات بین‌المللی در حوزه ماهواره‌ای، بیان کرد: در حوزه توسعه فعالیتهای بین‌المللی اقدامات مختلفی در مرکز تعیین شده که یکی از این برنامه ها توسعه خدمات موقعیت‌یابی با سامانه‌های جهانی است.

وی افزود: همچنین توسعه روابط علمی و دانشگاهی با هدف ارتقای سطح علمی در حوزه فضایی از دیگر برنامه هایی است که به آن توجه ویژه ای داریم.

به گفته منطقی، تامین ماهواره مخابراتی پیش از ساخت و بهره‌برداری از ماهواره‌های بومی و تامین ماهواره سنجش از دور پیش از ساخت و بهره‌برداری ماهواره‌های بومی نیز در اولویت قرار گرفته است.

وی در حین حال تصریح کرد: در این راستا با کشورهای پیشرفته در حوزه طراحی و ساخت ماهواره، مناسبات علمی و فناوری ارتباطاتی برقرار شده که همزمان با تامین ماهواره‌های مورد نیاز، انتقال فناوری های لازم نیز صورت گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

در راستای برنامه پرتاب ماهواره زمین آهنگ انجام شد: آزمون موفق زیرمداری بلوک انتقال مداری

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها