جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

رقابت شناورهای هوشمند در باغ موزه دفاع مقدس

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28507
سه شنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۹۶ | 12:46

رقابت شناورهای هوشمند در باغ موزه دفاع مقدس

۳۲ شناور هوشمند ساخته شده توسط دانشجویان، آبان ماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس به رقابت خواهند پرداخت.
به گزارش دیده بان علم ایران پنجمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دانشگاه صنعتی شریف طی روزهای ۹ تا ۱۱ آبان ماه با حضور ۳۲ تیم دانشجویی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
نخستین دوره مسابقات دانشجویی شناورهای هوشمند در سال ۱۳۸۷ با هدف ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دریایی توسط قطب علمي هيدروديناميك و ديناميك متحرك هاي دريايي دانشگاه صنعتي شريف تدوین و برنامه ریزی شد. دوره های اول، دوم، سوم و چهارم این مسابقات به ترتیب در سال های ۱۳۸۷، ۱۳۹۰ ، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ برگزار شد.
پنجمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند با حضور ۳۲ تیم دانشجویی از سراسر کشور در آبان ماه سال جاری و طی سه روز برگزار خواهد شد.
از میان ۳۲ تیم حاضر در مسابقه ۹ تیم از دانشگاه صنعتی شریف و سایر تیم ها از دانشگاه های صنعتی امیر کبیر، علوم دریایی چابهار، خلیج فارس و… می باشند.
این مسابقات در دو کلاس هوشمند و کنترل از راه دور برگزار می شود و شامل دو آیتم سرعت و مانور است. شرکت کنندگان باید بدون برخورد با موانع و با بیشترین سرعت ممکن آیتم را تمام کرده و رکورد ثبت کنند.
همچنین در این مسابقات آیتم ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است که شناورها توانایی های ویژه ای از قبیل جمع آوری آلودگی های دریایی، اطفای حریق، نشانه گیری و تیراندازی به اهداف سطحی و یا زیرسطحی، غرق شدن و بازیابی مجدد، انجام بارگیری و تخلیه از ساحل و هرگونه توانایی ویژه و خلاقانه دیگر را ارائه می دهند و بر اساس کیفیت توانایی آنها جوایزی به منتخبان اهدا می شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها