سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

بررسی جدیدترین راهکارهای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی با سخنرانی رییس «یوراس»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28483
سه شنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۹۶ | 11:42

بررسی جدیدترین راهکارهای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی با سخنرانی رییس «یوراس»

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری آکادمی یوراس (اتحادیه بین المللی دانشگاه های اوراسیا) در ایران با برگزاری کارگاهی، جدیدترین راهکارهای بین المللی سازی آموزش عالی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از اعضای اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا میزبان آکادمی یوراس به منظور برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان ” راهکارهای بین‌المللی سازی آموزش عالی برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی” خواهد بود.


در این کارگاه که با حضور متخصصین و متخصصان در زمینه آموزش عالی از اقصی نقاط دنیا و همچنین دانشگاهیان، روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و بخش‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها برگزار می‌شود جدیدترین راهکارها در زمینه آموزش عالی بین الملل بحث و تبادل نظر خواهد شد.


تقویت دیدگاه‌ها و روش‌های موثر بین المللی سازی آموزش عالی، تبادل تجربیات و ایجاد تعاملی جهت به حداکثر رساندن بهره‌وری از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.


در این مراسم دکتر مصطفی آیدین رئیس «یوراس» (اتحادیه بین المللی دانشگاه های اوراسیا) سخنرانی می‌کند.


این کارگاه آموزشی در روز ۲۳ مهر سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.


اتحادیه بین المللی دانشگاه های اوراسیا (یوراس) که در سال ۲۰۰۸ توسط دکتر مصطفی آیدین در استانبول تاسیس شده است، یک اتحادیه غیر انتفاعی است که با هدف ایجاد یک مجموعه در اوراسیا جهت بین المللی سازی و ارتقا آموزش عالی در این منطقه تشکیل شده است.


این اتحادیه تمامی مراسم ، کنفرانسها، کنگره ها، پروژه ها، فعالیت ها، مطالعات، تحقیقات و مقالات و غیره را که به همبستگی علمی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی حوزه اوراسیا کمک میکند را دربرمی‌گیرد.


با توجه به پتانسیل ویژه این منطقه و همچنین اهمیت دو قاره آسیا و اروپا، همکاری های نزدیک بین آنها ضروری است.


تعداد دانشگاه هایی که درحال حاضر عضو این اتحادیه هستند بیش از ۱۰۲ دانشگاه برتر از کشورهای مختلف بوده و این تعداد عضویت هر ساله سیری صعودی داشته است.


یکی از اهداف اصلی اتحادیه یوراس تغییر روند تمرکز بر آموزش عالی از غرب به شرق، و هرچه قوی تر کردن آموزش عالی در کشورهای منطقه اوراسیا، بالاخص کشورهای قدرتمند منطقه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها