جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ساخت نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی فتوولتائیک در منطقه انرژی دانشگاه زابل

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28471
سه شنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۹۶ | 11:32

ساخت نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی فتوولتائیک در منطقه انرژی دانشگاه زابل

دانشگاه زابل اقدام به احداث نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی فتوولتائیک در منطقه انرژی دانشگاه می‌کند.
به گزارش دیده‌بان علم ایران بر اساس اعلام این دانشگاه هدف از این اقدام که تفاهم‌نامه ساخت آن با یک شرکت منعقد شده است، علاوه بر رویکردهای آموزشی و پژوهشی و استفاده از توانمندی‌های بالقوه سرزمینی در ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، فرهنگ‌سازی در سطوح مختلف جامعه و ترسیم افق چشم‌اندازی برای تبیدل شدن به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید پذیر (نو) در کشور است.

با همین رویکرد و پیرو مذاکرات انجام شده میان دانشگاه زابل و یک شرکت  نیروگاهی و بر اساس مطالعات مقدماتی انجام شده توسط شرکت مذکور، رایزنی‌های لازم برای طراحی و اجرای سیستم نیروگاه فتوولتائیک متصل به شبکه، با ظرفیت اسمی ۱۰۰ کیلووات و راندمان ۱۶/۳ درصد در زون انرژی دانشگاه زابل صورت پذیرفته است.

این سیستم نیروگاهی نسبت به شبکه سراسری انتقال نیرو به صورت هوشمند عمل کرده و تولید خود را در هر لحظه به شبکه سراسری و یا خطوط مصرف، انتقال خواهد داد. بر اساس توافقات صورت گرفته، پس از انجام و اتمام زیرساخت‌ها و نصب ۲۰ کیلووات پنل و اتصال آن به شبکه، این نیروگاه کار اجرایی خود را آغاز و طی مدت ۶ ماه تکمیل و به ظرفیت ۱۰۰ کیلووات نهایی ارتقا پیدا خواهد کرد.

این مجموعه نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی در قالب بخش‌های حدود ۲۰ کیلو واتی و متصل به هم طراحی شده و در نهایت شامل ۳۷۸ پنل ۲۶۵ واتی خواهد بود که به صورت هماهنگ شده و با گستره مفید ۷۳۲ متر مربعی خود، با شیب جذب حداکثری تابش (۳۱ درجه) بر روی فریم‌های مخصوص و مقاوم به خورندگی نصب شده و با مبدل‌های مستقر شده توسط پست ۱۲۰۰ کیلوواتی دانشگاه، آماده اتصال به خطوط محلی یا شبکه سراسری خواهد بود و تمامی تولید سالیانه خود را برابر با آئین‌نامه ها و مصوبات جاری کشور به شبکه منتقل خواهد کرد.

سیستم پیشنهادی برای نیروگاه مذکور برابر با استانداردهای بین‌المللی و مورد تائید وزارت نیرو بوده و نحوه کار و کلیه امور فنی مربوط به آن از قبیل آرایش و چیدمان پانل‌ها برای کسب بهترین راندمان، پس از حضور کارشناسان خبره شرکت در محل و انجام مطالعات دقیق فنی و میدانی، بازدیدهای کارشناسانه مکرر و ارائه گزارش‌های تکمیلی انجام خواهد پذیرفت که با توجه به اهداف آموزشی و پژوهشی طرح، پیش‌بینی‌های لازم جهت دسترسی آسان و امکان تغییر المان‌های تولید نیز در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشف و نام‌گذاری گونه‌ جدید زنبور به افتخار “مریم میرزاخانی”

با تلاش محققان ایرانی میسر شد: تبدیل آلاینده دی اکسید گوگرد صنایع به گوگرد با بازده بالا

نخستین نیروگاه خورشیدی شناور در کشور ساخته شد

مرکز تحقیقات نیمه تمام سلول‌های خورشیدی سیلیکونی در دانشگاه تهران تکمیل می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها