- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

نحوه اعتراض به نتایج بررسی پرونده‌ متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به طور کلی در سال بین دو هزار تا ۲۵۰۰ نفر به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها اضافه می‌شوند و هم اکنون نزدیک به ۸۰ هزار عضو هیأت علمی در تمام دانشگاه‌های کشور مشغول فعالیت هستند.
به گزارش دیده‌بان علم ایران حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: بخش عمده فرآیند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها است و وزارت علوم وارد محتوای بررسی صلاحیت نمی شود بلکه صحت کار دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد و به طور معمول کمتر از یک درصد از صلاحیتهایی که بررسی می‌شوند، رد می‌شوند.

وی  تصریح کرد: استراتژی کلی مرکز جذب در دوره تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی و پذیرش افراد جدید، مبتنی بر یک نگاه اعتدالی به مقوله گزینش و تاکید بر ویژگی های علمی فرد متقاضی است و از این رو، کارها به سهولت و با رعایت کرامت ذی ‌نفعان دنبال می شود.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به نحوه اعتراض اعضای هیأت علمی به نتیجه بررسی پرونده‌ها، تصریح کرد: برای رسیدگی به اعتراضات توسط فرد معترض شش مرحله در نظر گرفته شده است و فرد از ابتدای اعلام نتیجه توسط هیات اجرایی می تواند اعتراض خود را مطرح و در دانشگاه، هیات مرکزی جذب وزارت علوم و هیات عالی جذب اعتراض خود را دنبال کند.

دکتر رضوان طلب در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سالانه دو فراخوان در بهمن ماه و شهریورماه اعلام می‌کنیم که شانزدهین فراخوان، شهریور امسال برگزار شد.

دکتر رضوان‌طلب ادامه داد: در هر فراخوان جذب اعضای هیات علمی به طور میانگین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام می کنند و پس از مراحل مختلف، به طور کلی در سال بین دو هزار تا ۲۵۰۰ نفر به اعضای هیأت علمی در کل کشور اضافه می‌شوند.

انتهای پیام