شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

نحوه اعتراض به نتایج بررسی پرونده‌ متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28446
سه شنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۹۶ | 09:28

نحوه اعتراض به نتایج بررسی پرونده‌ متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به طور کلی در سال بین دو هزار تا ۲۵۰۰ نفر به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها اضافه می‌شوند و هم اکنون نزدیک به ۸۰ هزار عضو هیأت علمی در تمام دانشگاه‌های کشور مشغول فعالیت هستند.
به گزارش دیده‌بان علم ایران حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: بخش عمده فرآیند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها است و وزارت علوم وارد محتوای بررسی صلاحیت نمی شود بلکه صحت کار دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد و به طور معمول کمتر از یک درصد از صلاحیتهایی که بررسی می‌شوند، رد می‌شوند.

وی  تصریح کرد: استراتژی کلی مرکز جذب در دوره تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی و پذیرش افراد جدید، مبتنی بر یک نگاه اعتدالی به مقوله گزینش و تاکید بر ویژگی های علمی فرد متقاضی است و از این رو، کارها به سهولت و با رعایت کرامت ذی ‌نفعان دنبال می شود.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به نحوه اعتراض اعضای هیأت علمی به نتیجه بررسی پرونده‌ها، تصریح کرد: برای رسیدگی به اعتراضات توسط فرد معترض شش مرحله در نظر گرفته شده است و فرد از ابتدای اعلام نتیجه توسط هیات اجرایی می تواند اعتراض خود را مطرح و در دانشگاه، هیات مرکزی جذب وزارت علوم و هیات عالی جذب اعتراض خود را دنبال کند.

دکتر رضوان طلب در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سالانه دو فراخوان در بهمن ماه و شهریورماه اعلام می‌کنیم که شانزدهین فراخوان، شهریور امسال برگزار شد.

دکتر رضوان‌طلب ادامه داد: در هر فراخوان جذب اعضای هیات علمی به طور میانگین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام می کنند و پس از مراحل مختلف، به طور کلی در سال بین دو هزار تا ۲۵۰۰ نفر به اعضای هیأت علمی در کل کشور اضافه می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر رکنی زاده، استاد فیزیک دانشگاه: سخنان اخیر وزیر بهداشت، نشان روشنی از عدم شناخت بخش بزرگی از دولتمردان و حتی دانشگاهیان از مفهوم «نهاد علم» است

تحصیل در تمام دانشگاه ها برای معلولان، رایگان شد

۱۱ هزار متقاضی در انتظار عضویت در هیات علمی دانشگاه ها/ پیشی گرفتن شمار داوطلبان زن از مردان

وزیر علوم: جذب استاد از مسائل مهم آموزش عالی کشور است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها