سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

استاد ایرانی، برنده جایزه حمل و نقل ریلی انجمن بین المللی مهندسان مکانیک شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28334
یکشنبه، ۱۶ مهر، ۱۳۹۶ | 14:03

استاد ایرانی، برنده جایزه حمل و نقل ریلی انجمن بین المللی مهندسان مکانیک شد

جایزه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک در بخش ریلی در سال ۲۰۱۷ میلادی به دکتر داوود یونسیان، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم وصنعت ایران تعلق گرفت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این جایزه به دلیل ایده نوآورانه مطرح شده برای کنترل تلاطم مایعات در واگن های تانکر در مقاله “Novel control strategies for roll/pitch stabilization of tank wagon“که در مجله معتبر Rail and Rapid Transit انتشاراتSAGEدر سال ۲۰۱۶ منتشر شد به وی اهدا می شود.

انجمن مهندسان مکانیک (Institute of Mechanical Engineering) که به اختصارIMECHE   خوانده می شود، قدیمی ترین و از معتبرترین انجمنهای مهندسی دنیاست که مقر آن در کشور انگلستان بوده و از سال ۱۸۴۷ فعالیت دارد.

عنوان جایزه به اختصار به نام موسسان بخش ریلی این انجمن،AGNEW/GOODALL  است و هر ساله به محققان برتر این حوزه اهدا می شود. این جایزه در مراسم رسمی که ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ در مقر اصلی این انجمن در لندن برگزار می شود، اهدا خواهد شد.
از دریافت کنندگان این جایزه معتبر بین المللی می توان از پروفسور Polach  از کشور سوئیس و صاحب تئوری مشهوری به همین نام در تماس چرخ و ریل نام برد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس انجمن ارتعاشات و آکوستیک ایران انتخاب شد

انتشار کتاب «روش های تحلیلی در نوسانات غیرخطی» استادان ایرانی توسط «اشپرینگر»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها