سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

دستیابی محققان ایرانی به فناوری ساخت ربات های نرم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28248
شنبه، ۱۵ مهر، ۱۳۹۶ | 17:29

دستیابی محققان ایرانی به فناوری ساخت ربات های نرم

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از دستیابی به فناوری ساخت نخستین ربات های نرم خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر امیرسالار جعفرپیشه افزود: توسعه این فناوری، انقلابی در بهبود کیفیت زندگی معلولان ایجاد می کند.

وی با بیان این که مجموعه ای از تولیدات این شرکت دانش بنیان  مربوط به محصولات توانبخشی رباتیک دست است، افزود: این محصولات با هدف بهبود ADL آسیب دیدگان در اندام فوقانی طراحی و ساخته شده است و در دو شکل درمانی و کمکی جهت استفاده کلینیک های توان بخشی جهت توانخواهان خصوصا افراد مبتلا به استروک، فلج مغزی، ضایعه نخاعی و آرتریت روماتویید تولید می شود. بخش دیگری از تولیدات این شرکت محصولات بیوفیدبک شامل بیوفیدبک فشار، پاسچر، نیرو، EMG هستند.

به گفته دکتر جعفرپیشه، این دسته از محصولات، یک مجموعه کامل سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای طیف وسیعی از حرکات تمرینی فیزیکی پرکاربرد در توانبخشی اختلالات و ناتوانایی های مختلف می باشد.

وی افزود: مجموعه نرم افزارهای این مجموعه مشتمل بر تکالیف یادگیری حرکتی، سنجش کیفیت و کمیت اجرای تمرینات و محیط های بازی گونه تعاملی است که امکان اجرای پروتکل های توانبخشی مختلف را برای متخصصان فراهم می کند.

این شرکت فناور از جمله شرکت های دانش بنیان وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است که ۱۵ ماه پیش تاسیس شده و تاکنون موفق به تولید ۱۲ محصول فناورانه در حوزه فناوری توانبخشی شده است، که چهار محصول ثبت اختراع شده و ثبت اختراع سه محصول دیگر نیز مراحل داوری را می گذراند.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات در سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی) نسبت به آموزش و تربیت نیروی متخصص اقدام می کند.

این دانشگاه تحت نظارت وزارت بهداشت، طراحی و تولید تجهیزات پزشکی – توانبخشی و اندام مصنوعی را به عنوان قطب کشوری این حوزه در برنامه توسعه تحقیقات و فناوری خود دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

مدیرعاملی زنان در ۱۱ درصد شرکتهای دانش بنیان/ ۱۷ درصد سهام دانش بنیان ها در اختیار زنان

کمک صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش بنیان ها تا ۱۰ برابر سرمایه اولیه صندوق

درج اولین اوراق صکوک نوآوری برای یک شرکت دانش‌بنیان در بورس تهران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها