جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ترجمه علوم سلولی در تمام رشته‌های پزشکی ضروری است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2821
سه شنبه، ۱۵ تیر، ۱۳۹۵ | 12:08

ترجمه علوم سلولی در تمام رشته‌های پزشکی ضروری است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی گفت: با توجه به پیشرفت قابل توجه علوم سلولی در ۱۰ سال گذشته، لازم است ترجمه این علم در تمام رشته های پزشکی از جمله علوم اعصاب صورت گیرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران امیرعلی حمیدیه در بازدید از بیمارستان خاتم النبیاء با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش تحقیقاتی این بیمارستان اظهار کرد: توانایی تولید محصولات سلولی به شکل گسترده در حوزه علوم سلولی در کشور وجود دارد و باید سرمایه گذاری لازم در بخش هایی که به بازار نزدیک تر هستند، صورت پذیرد.
وی همچنین با اشاره به کار گروهی و پیشرفت مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء در دیگر حوزه ها از جمله اورولوژی، پوست، چشم و سرطان، پیشنهاد تاسیس مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در این مرکز را ارائه کرد.
حمیدیه گفت: اولین آیین نامه سلول، بافت و ژن درمانی و همچنین آیین نامه مراکز اهدای سلول های بنیادی خونساز تاکنون با پیگیری ستاد سلول های بنیادی به ثبت رسیده است و اکنون نیز درحال پیگیری ثبت آیین نامه مراکز سلول درمانی در معاونت درمان وزارت بهداشت هستیم.
محمد امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی نیز در بازدید از این مرکز گفت: این ستاد با دید گسترده ای به رصد تمام مراکز مرتبط مبادرت می ورزد و این رصد تا به حال نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بوده است.
وی با بیان اینکه در دیگر استان ها نیز این اتفاق افتاده است و وارد شدن تمام مراکز به شبکه ستاد می تواند راهگشای امور باشد، افزود: چهارچوب قوانین مربوطه در این راستا نیز باید تهیه و تدوین و الزامات لازم درنظرگرفته شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تیم‌های برتر مسابقات علوم اعصاب شناختی دانش‌آموزی معرفی شدند

ایران در رتبه چهاردهم تولید مقاله سلول های بنیادی دنیا/ انجام ۸۶ مورد کارآزمایی بالینی در حوزه سلول درمانی و پزشکی بازساختی در ایران

طی مقاله ای در «نیچر» ارائه شد: رهیافت محقق ایرانی در حوزه فناوری های خوانش اطلاعات زیستی

تکنیک جدید محققان کشور برای درمان صرع و تشنج

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها