جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ساخت دستگاه های سه آزمایشگاه مهندسی برق توسط دانشجویان دانشگاه تفرش

نسخه قابل پرینت
کد خبر:28179
شنبه، ۱۵ مهر، ۱۳۹۶ | 10:56

ساخت دستگاه های سه آزمایشگاه مهندسی برق توسط دانشجویان دانشگاه تفرش

رییس دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش از دستیابی دانش آموختگان این دانشگاه به دانش فنی ساخت دستگاه‌های آزمایشگاهی رشته مهندسی برق کنترل خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر مجتبی پیشوایی دراین خصوص گفت: سه آزمایشگاه “کنترل صنعتی”، “ابزار دقیق” و “کنترل دیجیتال” رشته مهندسی برق کنترل دانشگاه تفرش با دانش فنی دانش آموختگان و دانشجویان این دانشگاه طراحی، تجهیز و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه ها با امکانات مالی محدود دانشگاه و با بهره برداری از دانش و تجربه موجود تجهیز شده است، افزود: این دستگاه های آزمایشگاهی در نوع خود کم نظیربوده زیرا دانش داخلی، تکمیل، ارتقا و بهبود آن امکان‌پذیر است با ساخت این دستگاه ها ضمن صرفه جویی ارزی قابل توجه در زمان و قیمت تمام شده صرفه جویی کرده ایم، زیرا هزینه تمام شده تجهیز این آزمایشگاه ها یک دهم خرید نمونه خارجی آن است که در واقع فرآیند تکمیل و تجهیز این آزمایشگاه ها مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

پیشوایی با اشاره به مدت زمان تجهیز ومطالعات انجام شده دراین حوزه خاطرنشان ساخت: با تلاش دانش آموختگان وتزریق آرام منابع مالی توانستیم در مدت شش ماه این تعداد سیستم را به صورت مدرن طراحی کرده و ساخت آنها را نیز به اتمام برسانیم و در آغاز ترم جدید تحصیلی از این سه آزمایشگاه بهره برداری کنیم.

رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش ادامه داد: بسیاری از دانشگاه ها و صنایع کشور نیازمند چنین دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی می باشد که دانشگاه تفرش از آمادگی کامل برای در اختیار نهادن این فرآیند و دانش به آنان در قالب ساخت این تجهیزات و برگزاری دوره های آموزشی برخوردار می باشد، زیرا کاربرد این دستگاه ها محدود به آموزش در دانشگاه ها نیست و کاربرد حرفه ای و صنعتی نیز دارد و در مقیاس صنعتی بهره برداری از این سیستم ها می تواند به صرفه جویی در انرژی و بهبود محصولات کمک کند.

پیشوایی با بیان اینکه این تجهیزات خیلی بیشتر از برگزاری دوره های آموزشی تنوع دارد، ادامه داد: هفتاد آزمایشگاه متنوع را می توان با این دستگاه ها و تجهیزات اجرا کرد و دانشجویان را با آنچه در صنعت مورد نیاز است آشنا کرده و همچنین می توان پروژه های تحقیقاتی دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری را با کمک این تجهیزات در یک بستر آزمایشگاهی به پیش برد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها