جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

راه‌اندازی سرویس آنلاین ترجمه مقالات انگلیسی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27598
شنبه، ۱ مهر، ۱۳۹۶ | 16:31

راه‌اندازی سرویس آنلاین ترجمه مقالات انگلیسی

سرپرست مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی از راه اندازی سرویس آنلاین ترجمه مقالات علمی انگلیسی به نام «ترجمیار» در مرکز اطلاعات علمی خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، فاطمه عظیم‌زاده با اعلام این خبر افزود: این سرویس تحت عنوان ترجمیار  از اواسط مهر ماه در SID راه اندازی می شود. از طریق این سرویس کاربران قادر خواهند بود تا مقالات انگلیسی را در فرمت PDF  به زبان فارسی ترجمه کنند.

عظیم زاده با اشاره به فرایند بازنویسی تارگاه مرکز اطلاعات علمی یا SID خاطرنشان کرد: سرویس ترجمیار یکی از خدمات جدیدی است که در جریان فرایند بازنویسی تارگاه SID و در راستای خدمات تازه این تارگاه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. تا قبل از پایان سال و با اتمام فاز نهایی بازنویسی تارگاه SID، کاربران شاهد امکانات و سرویس های جدید و بازیابی بخش های مختلف این تارگاه خواهند بود.

وی ادامه داد: سرویس ترجمیار با توجه به نیاز مخاطبان در راستای دسترسی آسان به مقالات و منابع علمی و بهره گیری از دانش علمی روز دنیا راه اندازی شده و برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا با عضویت در این سیستم بتوانند متن مقالات علمی انگلیسی را ترجمه کرده و از آن جهت تحقیقات و پژوهش های علمی استفاده کنند.

سرپرست مرکز اطلاعات علمی افزود: ترجمیار به عنوان یک دستیار هوشمند فعالیت کرده که با ترکیب سرعت ترجمه ماشینی و دقت و ظرافت انسانی قادر است فرایند ترجمه را با خطای کمتری نسبت به سایر سرویس های ترجمه انجام دهد.

وی گفت: در این سیستم هر بخشی از مقاله که برای ترجمه توسط کاربر انتخاب شده به صورت رنگی مشخص شده و کاربر می تواند از هربخشی از متن ترجمه را آغاز کند. علاوه بر این در هنگام ترجمه متون تخصصی، با توجه به وجود یک فرهنگ لغت تخصصی که با استفاده از واژگان معادل موجود در بانک های اطلاعاتی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی غنی تر شده است، لغات متعددی را به کاربر پیشنهاد می دهد تا بتواند با توجه به متن به مطلوب ترین و بهترین ترجمه برسد.

عظیم زاده با اشاره به سهولت کار با ترجمیار خاطرنشان کرد: محیط ویرایشگر این سرویس از لحاظ ظاهری شبیه به محیط Office بوده و کاربر قادر است پس از ترجمه و ویرایش، فایل خروجی را در فرمت doc دریافت کند.

سرپرست مرکز اطلاعات علمی ادامه داد: دسترسی به ترجمیار از طریق کد ورودی امکان پذیر است اما کاربران SID می توانند با جستجو در بانک مقالات انگلیسی نشریات علمی و مجامع علمی به منابع مورد نظر خود به راحتی دسترسی پیدا کرده و با دریافت کد تخفیف ۵۰ درصدی از خدمات ترجمه آنلاین بهره مند شوند.

عظیم زاده خاطرنشان کرد: این سرویس به صورت آزمایشی از اواسط مهر در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به نشانی www.SID.ir  رونمایی شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها