جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

برترین دانشگاه‌های ایرانی در«استخدام فارغ‌التحصیلان»رتبه‌بندی کیو اس معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27529
شنبه، ۱ مهر، ۱۳۹۶ | 10:23

برترین دانشگاه‌های ایرانی در«استخدام فارغ‌التحصیلان»رتبه‌بندی کیو اس معرفی شدند

بر اساس تازه‌ترین رتبه‌بندی کیو اس، دو دانشگاه ایرانی در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان در زمینه «استخدام فارغ‌التحصیلان» قرار گرفتند.
به گزارش دیده‌بان علم ایران بر اساس نتایج رتبه‌بندی استخدام فارغ‌التحصیلان سال ۲۰۱۸ کیو اس، دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران با کسب رتبه در بازه ۵۰۰-۳۰۱ جهان توانستند برای اولین بار در جمع ۴۹۴ دانشگاه برتر این حوزه قرار گیرند.
«کیو اس» به عنوان یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که دانشگاه های جهان را رتبه بندی می‌کند. روش‌شناسی رتبه‌بندی استخدام فارغ التحصیلان کیو اس بر اساس ۵ شاخص نظرسنجی کارفرمایان (وزن ۳۰ درصد)، خروجی فارغ التحصیلان (وزن ۲۵ درصد)، مشارکت با کارفرمایان نسبت به اعضای هیئت علمی (وزن ۲۵ درصد)، مشارکت کارفرما / دانشجو (وزن ۱۰ درصد)، نسبت استخدام فارغ‌التحصیلان (وزن ۱۰ درصد) صورت می‌گیرد.
این رتبه‌بندی مشخص می‌کند که کدام دانشگاه بیشترین کمک را به فارغ‌التحصیلان خود جهت تامین شغل ارائه می‌دهد.
پایگاه رتبه‌بندی کیو اس برای دومین سال متوالی این ارزیابی را در سطح دنیا منتشر کرده است. در اولین سال این رتبه بندی ۳۰۰ دانشگاه در سطح دنیا در این ارزیابی قرار گرفتند که این تعداد در سال ۲۰۱۸ به ۴۹۴ دانشگاه متعلق به ۶۵ کشور ارتقا پیدا کرد و بدین ترتیب دانشگاه های بیشتری توانسته اند در این ارزیابی قرار گیرند.
دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس و دانشگاه هاروارد به ترتیب ۳ دانشگاه برتر دنیا در این رتبه بندی معرفی شدند.
در قاره آسیا نیز دانشگاه تسینگوآ، توکیو و هنگ کنگ به عنوان ۳ دانشگاه برتر آسیا معرفی شدند که به ترتیب در جایگاه های ۱۰، ۱۴ و۲۰ جهان قرار گرفتند. این در حالی است که در سال گذشته دانشگاه تسینگوآی چین رتبه ۳ جهان و اول آسیا را در اختیار خود داشت و در سال ۲۰۱۸ دچار افت جایگاه در سطح جهان شده است.
گفتنی است دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران نیز موفق به کسب رتبه در بازه ۱۱۷-۶۴ آسیا شدند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها