- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سرپرست وزارت علوم در دیدار برنده جایزه نوبل فیزیک: آغوش ایران برای همه محققان جهان برای همکاری علمی باز است

سرپرست وزارت علوم در دیدار با پروفسور «کلاوس فون کلیتسینگ»، برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۸۵ و ۲۰ تن از دانشمندان بین المللی شرکت کننده در دهمین کنفرانس بین المللی مواد مغناطیسی و ابر رسانا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های علمی بین المللی، محدودیتی قائلی نیست .
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر سیدضیاء هاشمی در این دیدار افزود: تمامی دانشمندان و محققان در سراسر گیتی برای ما محترم بوده و آغوش جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع همکاری دو و چند جانبه باز است.

در این دیدار که  در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد و محمد علی نجفی ، شهردار تهران نیز حضور داشت، سرپرست وزارت علوم برنامه های این وزارتخانه در خصوص همکاری های علمی بین المللی را تشریح و اظهار کرد: از آنجایی که نیاز های جوامع بشری به صورت مستقیم با یکدیگر مرتبط و گاه دارای یک منشاء یکسان هستند، تبادل اطلاعات و بهره گیری از توان یکدیگر و به عبارت واضحتر بین‌المللی‌سازی دانشگاه ها یکی دیگر از سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران است.

 وی افزود: در بستر  این سیاستگذاری، صد ها پروژه تحقیقاتی مشترک بین اساتید داخل و خارج از کشور در حال اجرا است و سالانه شاهد برگزاری ده ها سمینار و کنفرانس بین المللی هستیم. تردد دانشمندان به کشور ما چشمگیر است و در این  رفت و آمدها، ده ها و صد ها دانش فنی رد و بدل می شود که به رشد پایدار  کشور ما و کشورهای همکار کمک می‌کند.

سرپرست وزارت علوم خطاب به مدعوین دهمین کنفرانس بین المللی مواد  مغناطیسی و ابر رسانا گفت: همه شما دانشمندان، محققان و عالمان به خوبی می دانید که علم، هیچ مرز و محدودیتی ندارد. دانش امروزه حاصل تلاش گسترده نوع بشر در طول تاریخ و در گستره زمین است. اگر امروز یک کشور از جنبه علم و فناوری پیشرو است باید بداند که چه بسا در گذشته، کشورهای دیگر پیشرو بوده اند و دانش امروز میراث گرانبهای تمامی بشریت در تمامی زمان ها و مکان هاست و از این رو متعلق به همه انسان‌هاست.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: من بار دیگر از فعالیت های انجام شده برای برگزاری این کنفرانس قدردانی می‌کنم و انتظار دارم ارتباط ایجاد شده  بین محققان محترم، پایدار باشد و تنها به این کنفرانس ختم نشود.

گفتنی است اولین دور این کنفرانس دوسالانه در سال ۱۹۹۹ به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف  برگزار شد و   پس از  برگزاری سایر ادوار این کنفرانس در  کشورهای مختلف جهان، دهمین دور آن طی دو روز به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف از ۲۷ شهریور ماه  ۹۶ در تهران آغاز شد.