سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

سرپرست وزارت علوم در دیدار برنده جایزه نوبل فیزیک: آغوش ایران برای همه محققان جهان برای همکاری علمی باز است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27494
چهارشنبه، ۲۹ شهریور، ۱۳۹۶ | 14:39

سرپرست وزارت علوم در دیدار برنده جایزه نوبل فیزیک: آغوش ایران برای همه محققان جهان برای همکاری علمی باز است

سرپرست وزارت علوم در دیدار با پروفسور «کلاوس فون کلیتسینگ»، برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۸۵ و ۲۰ تن از دانشمندان بین المللی شرکت کننده در دهمین کنفرانس بین المللی مواد مغناطیسی و ابر رسانا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های علمی بین المللی، محدودیتی قائلی نیست .
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر سیدضیاء هاشمی در این دیدار افزود: تمامی دانشمندان و محققان در سراسر گیتی برای ما محترم بوده و آغوش جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع همکاری دو و چند جانبه باز است.

در این دیدار که  در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد و محمد علی نجفی ، شهردار تهران نیز حضور داشت، سرپرست وزارت علوم برنامه های این وزارتخانه در خصوص همکاری های علمی بین المللی را تشریح و اظهار کرد: از آنجایی که نیاز های جوامع بشری به صورت مستقیم با یکدیگر مرتبط و گاه دارای یک منشاء یکسان هستند، تبادل اطلاعات و بهره گیری از توان یکدیگر و به عبارت واضحتر بین‌المللی‌سازی دانشگاه ها یکی دیگر از سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران است.

 وی افزود: در بستر  این سیاستگذاری، صد ها پروژه تحقیقاتی مشترک بین اساتید داخل و خارج از کشور در حال اجرا است و سالانه شاهد برگزاری ده ها سمینار و کنفرانس بین المللی هستیم. تردد دانشمندان به کشور ما چشمگیر است و در این  رفت و آمدها، ده ها و صد ها دانش فنی رد و بدل می شود که به رشد پایدار  کشور ما و کشورهای همکار کمک می‌کند.

سرپرست وزارت علوم خطاب به مدعوین دهمین کنفرانس بین المللی مواد  مغناطیسی و ابر رسانا گفت: همه شما دانشمندان، محققان و عالمان به خوبی می دانید که علم، هیچ مرز و محدودیتی ندارد. دانش امروزه حاصل تلاش گسترده نوع بشر در طول تاریخ و در گستره زمین است. اگر امروز یک کشور از جنبه علم و فناوری پیشرو است باید بداند که چه بسا در گذشته، کشورهای دیگر پیشرو بوده اند و دانش امروز میراث گرانبهای تمامی بشریت در تمامی زمان ها و مکان هاست و از این رو متعلق به همه انسان‌هاست.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: من بار دیگر از فعالیت های انجام شده برای برگزاری این کنفرانس قدردانی می‌کنم و انتظار دارم ارتباط ایجاد شده  بین محققان محترم، پایدار باشد و تنها به این کنفرانس ختم نشود.

گفتنی است اولین دور این کنفرانس دوسالانه در سال ۱۹۹۹ به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف  برگزار شد و   پس از  برگزاری سایر ادوار این کنفرانس در  کشورهای مختلف جهان، دهمین دور آن طی دو روز به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف از ۲۷ شهریور ماه  ۹۶ در تهران آغاز شد.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها