سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

معاون وزیر بهداشت در مراسم معارفه سرپرست جدید: حل مشکلی از نظام سلامت در انستیتور پاستور مهم است، نه فقط تعداد مقاله و محصول

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27486
چهارشنبه، ۲۹ شهریور، ۱۳۹۶ | 13:59

معاون وزیر بهداشت در مراسم معارفه سرپرست جدید: حل مشکلی از نظام سلامت در انستیتور پاستور مهم است، نه فقط تعداد مقاله و محصول

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت گفت: سوابق و افتخارات انستیتو پاستور بسیار ارزشمند است اما نقش فعلی انستیتو پاستور در نظام سلامت بسیار مهمتر است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر ایرج حریرچی در مراسم تکریم و معارفه رییس پیشین و سرپرست جدید انستیتو پاستور ایران، اظهار کرد: انستیتو پاستور باید تعریف کند که می‌خواهد چه مشکلاتی از نظام سلامت را حل کند و فقط تعداد مقالات، کارمندان و محصولات این موسسه برای ما مهم نیست بلکه مهم است که بتوانیم مرگ زودرس مردم را کاهش و طول عمر سالم آنها را افزایش دهیم و از مردم محافظت و مراقبت کنیم.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: سه سال دیگر، صدمین سالگرد تاسیس انستیتو پاستور ایران است و باید برنامه در خور و شایسته ای برای معرفی محصولات این موسسه وجود داشته باشد.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه انستیتو پاستور از نظر تعداد اعضای هیات علمی همتراز با برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، اضافه کرد: خوشحالیم که انستیتو پاستور با وجود ۱۶۰ عضو هیات علمی و چند ده شرکت دانش بنیان، توانسته نقش مهمی در نظام سلامت کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که انستیتو پاستور ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز علم و فناوری منطقه در حوزه سلامت تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف مهم، وزارت بهداشت همراه و در کنار این موسسه است.

دکتر حریرچی ضمن تقدیر از خدمات دکتر قانعی در دوران تصدی ریاست انستیتو پاستور ایران، از دکتر بیگلری به عنوان یکی از بهترین روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و آشنا به ماموریت ها و رسالت های وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: کار روسای دانشگاه ها، بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان اردبیل ، گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ۲۷ میلیون بار مراجعه مردم این استان در یک سال به مراکز درمانی و این که هر ایرانی در سال، ۱۰٫۳ بار به مراکز درمانی مراجعه می‌کند، سخن گفت؛ بنابراین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کار روسای دانشگاه های علوم پزشکی، بسیار دشوار است.

گفتنی است در پایان این مراسم، از دکتر قانعی رییس سابق انستیتو پاستور ایران تکریم و دکتر بیگلری به عنوان رییس جدید این موسسه، معرفی شد.

دکتر بیگلری رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان است که طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، با حفظ سمت به عنوان سرپرست انستیتو پاستور ایران منصوب شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها