شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

معاون وزیر علوم: ۵۰ درصد قراردادهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید با دانشگاه‌ها منعقد شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27306
سه شنبه، ۲۸ شهریور، ۱۳۹۶ | 09:04

معاون وزیر علوم: ۵۰ درصد قراردادهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید با دانشگاه‌ها منعقد شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرایی برای هزینه‌کرد یک درصد بودجه در امر پژوهش گفت: باید ۵۰ درصد قراردادهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها منعقد شود.
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر وحید احمدی در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه­های کشور با تشریح سیاستگذاری‌های صورت گرفته در خصوص تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت تأکید کردکی گفت : انجام طرح پژوهشی ملی و صنعتی در آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی جایگاه ویژه‌ای دارد و حتی در دانشگاه‌های سطح اول، انجام طرح پژوهشی ملی ارزش وتویی دارد.

وی افزود: براساس قوانین برای  فعالیت های مراکز تولیدی و صنعتی در بخش تحقیق و  پژوهش مرتبط با دانشگاه‌ها، ۱۰ درصد معافیت مالیاتی مصوب شده است.

دبیر شورای عالی عتف افزود: سامانه ساعت برای ثبت نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است و طبق مصوبه شورای عالی عتف همه این دستگاه‌ها باید نیازهای پژوهشی خودرا در این سامانه ثبت کنند تا در اختیار دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه فرصت مطالعاتی در  وزارت صنعت گفت: هم اکنون تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در حال گذراندن فرصت مطالعاتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار داشت: در راستای تحریک تقاضای دستگاههای قراردادهای مختلفی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها منعقد شده است که قرارداد هزار میلیارد تومانی  ۹ دانشگاه برای افزایش ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و ۱۲۰۰ طرح پژوهشی دانشگاهها به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان با وزارت دفاع از جمله این موارد است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مراسم دوازدهمین دوره اهدای جوایز بخش ایران IEEE با حضور رییس منتخب موسسه بین‌المللی برگزار شد

ایران، صاحب «کرسی یونسکو در ترویج علم» شد

همزمان با مراسم بیستمین دوره جایزه ترویج علم برگزار شد: پاسداشت یک عمر تلاش دکتر رضا منصوری در راه ترویج علم و آگاهی

برندگان دومین جشنواره ترویج علم در پایان نامه‌های دانشجویی معرفی شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها