جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

وزیر ارتباطات اعلام کرد: امکان پرداخت اقساطی هزینه شبکه فیبر نوری برای دانشگا‌ه‌ها

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27304
سه شنبه، ۲۸ شهریور، ۱۳۹۶ | 09:41

وزیر ارتباطات اعلام کرد: امکان پرداخت اقساطی هزینه شبکه فیبر نوری برای دانشگا‌ه‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: دانشگاهها و موسسات پژوهش و فناوری کشور به شبکه علمی کشور بپیوندند تا از مزایای این شبکه از جمله کاهش بهای اینترنت بهرمند شوند.
وزارت علوم

به گزارش دیده‌بان علم ایران مهندس  محمد جواد آذری جهرمی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: ارائه تخفیف  بالا در بهای اینترنت به دانشگاهها در شبکه علمی کشور عملیاتی است و در قالب این شبکه تا ۵۰ درصد به دانشگاهها در هزینه اینترنت تخفیف ارائه می‌شود.

وی که در نشست تخصصی ” راهکارهای تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت” سخن می گفت، تاکید کرد: برای راه اندازی شبکه علمی اطلاعات ضرورت دارد کارگروه مشترکی بین دانشگاههای هر استان ، ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها و شرکت خصوصی شبکه علمی کشور تشکیل شود.

براساس این گزارش، تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاههای هراستان با ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها برای ارائه خدمات کسب و نوپا پیشنهاد دوم مهندس جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور بود.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: ما قراردادی را با سازمان تنظیم مقررات رادیویی منعقد کردیم تا دانشگاه‌ها بتوانند از شبکه فیبر نوری استفاده کنند و هزینه را به صورت اقساطی و ماهانه پرداخت کنند که این امر می‌تواند در تجهیز دانشگاه‌ها به تکنولوژی به‌روز و پرسرعت  کمک شایانی کند.

دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست تخصصی گفت : هم اکنون همکاری مناسبی میان دانشگاه‌ها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار است و از این فرصت می‌توانیم برای حل مشکلات ارتباطی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی افزود : به علت اهمیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات در آموزش الکترونیک، دانشگاه‌ها نیازمند ارتباط گسترده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیر مجموعه های آن هستند و این وزارت نیز به علت ماهیت تخصصی خود، نیازمند ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر عاملی خبر داد:ایجاد«شهر مجازی علم ایران» در قالب شبکه ملی آموزشی، پژوهشی و تربیتی

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه ۲۲ ارجاع به مقالات دنیاست

استقبال سفیر فرانسه از گسترش همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های فرانسه

رییس دانشگاه خبر داد: تمرکز پردیس گرمسار دانشگاه امیرکبیر بر حوزه معدن و آبهای زیرزمینی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها