پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌های کشور آغاز به کار کرد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27220
دوشنبه، ۲۷ شهریور، ۱۳۹۶ | 09:20

اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌های کشور آغاز به کار کرد

اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌هاٰ، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری کشور با سخنان دکتر سید ضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.
به گزارش دیده بان علم ایران این اجلاس دو روزه با حضور دکتر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و جمعی از وزیران دولت دوازدهم، مسئولان ارشد وزارت علوم و روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار می‌شود.

اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌هاٰ، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری کشور در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با هدف ” تقویت ارتباط میان دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت و هم‌اندیشی مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درباره مسائل و چالش‌های روز حوزه آموزشی وپژوهشی کشور برگزار می‌شود.

در روز نخست اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی کشور، نشست تخصصی «آموزش عالی  فناوری­های ارتباطی و اطلاعاتی» با حضور مهندس محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بحث و گفت وگوی مسئولان وزارت علوم و رؤسای دانشگاه­ها برگزار خواهد شد.

برگزاری جلسه هم اندیشی با موضوع «همکاری­های آموزشی و پژوهشی در بخش صنایع، معادن و بازرگانی» با حضور دکتر برات قبادیان، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و دکتر محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران از دیگر برنامه ­های روز نخست این اجلاس به شمار می­رود.

در روز دوم اجلاس، نشست تخصصی «همکاری­های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با نظام علم و فناوری کشور» به ریاست مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت و بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان برگزار می­شود.

 از جمله برنامه ­های روز دوم این اجلاس سراسری، سخنرانی حجت­ الاسلام­ والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­هاست و در ادامه، قرار است نشست هم اندیشی با موضوع «دانشگاه، پویایی، امنیت و آرامش» با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود علوی، وزیر اطلاعات و بحث و گفت وگوی رؤسای دانشگاههای سراسر کشور برگزار شود.

بخش پایانی اجلاس به ریاست دکتر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک نشست تخصصی دیگر با موضوع «برنامه و بودجه؛ نظام علم و آموزش عالی کشور» و حضور دکتر عبدالحسین فریدون، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی و دکتر حسین عسکریان ابیانه، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت دنبال می شود و سرانجام بیانیه پایانی اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه­های سراسر کشور قرائت خواهد شد.

برگزاری آئین بزرگداشت و تقدیر از دکتر محمد فرهادی، وزیر سابق علوم با سخنرانی برخی از مسئولان و همکاران وی در وزارت علوم و اجرای برخی برنامه­ های فرهنگی از دیگر بخشهای این اجلاس به شمار می­ رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

روانه شناسان ایرانی، آذرماه گردهم می آیند

بازدید معاون رییس جمهور از قدیمی ترین و مدرن ترین مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی

تولید نانوداربست‌های استخوانی هیدروژلی در کشور

تولید آزمایشگاهی پلیمرهای افزودنی بتن های ویژه در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها