- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

راه‌اندازی دو سامانه «ظرفیت پژوهشی اعضای هیأت علمی» و «شبکه علمی فرهیختگان» دانشگاه آزاد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی سامانه ظرفیت پژوهشی اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر مرتضی موسی‌خانی با بیان اینکه یکی از مشکلات دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی آگاهی از ظرفیت خالی و سوابق علمی اساتید است، گفت: سامانه ظرفیت پژوهشی اساتید با توجه به ضرورت آگاهی دانشجویان از میزان ظرفیت و توانمندی اساتید برای اخذ پایان نامه و همچنین موضوعات مورد علاقه، اطلاعات تماس و ارتباط با آنان به آدرسwww.cap.researchtop.com آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: از آنجا که این سامانه به سیستم دبیرخانه هیات علمی دانشگاه متصل است، دانشجویان می‌توانند از ظرفیت اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور مطلع شده و از طریق آدرس ایمیل با آنان ارتباط برقرار کنند.

موسی‌خانی در ادامه اظهار داشت: اعضای هیات علمی مدعو که خواستار راهنمایی پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه، از اول مهرماه نسبت به دریافت کد شناسایی پایان‌نامه اقدام کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از همکاری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، گفت: در گذشته مجموعه‌ای از اطلاعات اساتید توسط این معاونت جمع‌آوری شده بود که به سامانه ظرفیت شناسایی و توانمندی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی متصل شده تا نیاز دانشجویان درخصوص اطلاع از ظرفیت اساتید راهنما، مرتفع شود.

موسی‌خانی همچنین از راه‌اندازی شبکه علمی فرهیختگان خبر داد و گفت: این شبکه به منظور ایجاد ارتباط میان اساتید، پژوهشگران و فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و محیطی برای آنان فراهم شده تا بتوانند در زمینه تبادل اطلاعات، مقالات علمی پژوهشی و شناسایی توانمندی پژوهشگران فعالیت کنند.

وی افزود: اعضای هیات علمی و همکاران حق‌التدریس که نسبت به اخذ شناسه تدریس اقدام کرده‌اند، می‌توانند به منظور بهره‌مندی از یک شبکه علمی بومی، ایجاد پروفایل علمی و ارتباط با سایر اعضای هیات علمی به سامانه شبکه علمی فرهیختگان به آدرس www.cap.researchtop.com مراجعه کنند.

انتهای پیام