پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

عضویت نخستین استاد ایرانی در هیأت ممتحنه آزمون بین‌المللی FIPP متخصصان بیهوشی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27100
یکشنبه، ۲۶ شهریور، ۱۳۹۶ | 09:17

عضویت نخستین استاد ایرانی در هیأت ممتحنه آزمون بین‌المللی FIPP متخصصان بیهوشی

با دعوت رسمی موسسه جهانی دردهای مداخله ای (WIP) از دکتر مهران کوچک، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برای نخستین بار، یک استاد ایرانی از دانشگاه‌های کشور، عضو هیأت ممتحنه آزمون بین‌المللی FIPP متخصصان بیهوشی شد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران هرساله مدرک بین المللی FIPP، در قالب برگزاری آزمون هایی به متخصصین بیهوشی در جهان اعطا می شود. تا کنون ۹ نفر از متخصصان ایرانی موفق به دریافت این مدرک شده اند.

دکتران مهران کوچک، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره گفت: آزمون FIPP، توسط موسسه جهانی WIP سه بار در سال و در کشورهای هلند، آمریکا و مجارستان بر گزار می شود. پذیرفته شدن در این آزمون دشواری های خاص خود را دارد و هم اکنون علاوه بر این جانب، ۸ متخصص دیگر در کشور موفق به اخذ این مدرک شده اند.

وی همچنین با اشاره به فرآیند انتخاب هیأت ممتحنه توضیح داد: موسسه جهانی برگزاری این آزمون به منظور تکمیل هیأت ممتحنه هرساله با بررسی های دقیق و طی یک فرآیند کاملاً علمی، افراد خود را انتخاب می کند که خوشبختانه در سال جاری این جانب به عنوان نخستین استاد ایرانی در این هیأت قرار گرفتم.

 

دکتر کوچک اظهار داشت: این دور از آزمون FIPP، نهم شهریورماه در بوداپست مجارستان برگزار شد که هیأت برگزاری، با اعلام رضایت از نحوه برگزاری عملی و قضاوت های صورت گرفته، مراتب قدردانی خود را اعلام کردند.

 

این عضو هیأت علمی دانشگاه در خصوص زمینه تخصصی این آزمون اضافه کرد: فوق تخصص دردهای مداخله ای، شاخه ای از رشته دردشناسی است که در آن برای تشخیص دقیقتر و کنترل عوامل درد، ۳ نوع روش تصویربرداری x-ray، ctscan و سونوگرافی انجام می شود. مخاطبان این آزمون بیشتر متخصصین بیهوشی هستند تا توانایی آنها در مطالعه این نوع تصویر برداری محک زده شود.

 

به گفته دکتر کوچک، این آزمون از سه مرحله تشکیل شده است که در وهله نخست، داوطلب باید به ۱۰۰ سوال چهار گزینه ای پاسخ دهد و در مرحله دوم ۴ عامل درد به طور تصادفی بر روی یک جسد ارائه می شود و در مرحله سوم نیز دو Case برای داوطلب تشریح می شود که وی ضمن تشخیص، باید اقدامات تخصصی خود را تشریح کند. سطح قبولی در این آزمون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد است.

 

دوره ریاست شعبه موسسه WIP در ایران دو ساله است که دکتر کوچک پس از این دوره، هم اکنون نائب رئیس شعبه ایران WIP است.

 

وی همچنین بر افزایش اقدامات به منظور دستیابی متخصصان بیشتری از کشور به مدرک FIPP تأکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تاسیس دو مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استعفا داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برکنار شد/زالی سرپرست شد

انتشار کتاب محققان نانوی ایران توسط انتشارات بین‌المللی اشپرینگر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها