جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

«آلودگی هوا و صدا» وارد ششمین همایش ملی می‌شود!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27095
یکشنبه، ۲۶ شهریور، ۱۳۹۶ | 08:59

«آلودگی هوا و صدا» وارد ششمین همایش ملی می‌شود!

ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا به عنوان بزرگترين رويداد سال در اين حوزه، با تلاش دانشگاه صنعتی شریف و طی روزهای ۳ و ۴ بهمن ماه سال جاری در مركز همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر وحید حسینی دبیر ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در اين باره گفت: آلودگی هوا و صدا معضل اساسی زندگی در کلان شهرهای ماست. جامعه علمی هر کشوری علاوه بر تولیدات علمی در زمینه های پیشرو دنیا، بايد بر اساس نیازهای واقعی و روزمره کشور جهت گیری كرده و به تولید محتوhی علمی در این زمینه بپردازد. از این رو همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا برنامه ریزی شده و برای ششمین سال پیاپی در کشور اجرا می شود.
به گفته مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران، ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا به ۱۰ محور مي‌پردازد كه شامل اندازه گیری و پایش آلاینده های هوا، منابع آلودگی هوا و مطالعات انتشار، مدلسازی آلودگی هوا، مطالعات شیمی و فیزیک اتمسفر، سنجش، مدلسازی و مطالعات انتشار آلودگی صوتی، اثرات بهداشتی و سلامتی آلودگی هوا و صدا، اثرات اجتماعی و اقتصادی آلودگی هوا و صدا، قوانین، مقررات، سیاست گذاری و مدیریت در آلودگی هوا و صدا، آلودگی هوا در محیط های بسته، فن آوری های نوین در پایش و کاهش آلودگی هوا و انرژی و آلودگی هوا مي‌شود.
دکتر حسيني افزود: همه اساتید، دانشجویان، متخصصین و دست اندرکاران مرتبط با مقوله های آلودگی هوا و صدا مي‌توانند براي ارسال مقاله، حضور و برگزاری کارگاه های آموزشی و شرکت در همایش اقدام كنند. امید است که همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا بتواند جایگاهی باشد برای ارائه فعالیت های پژوهشی مرتبط و بسیار مورد نیاز در آلودگی هوا و صدا و زمینه را برای تبادل نظر کارشناسان برای جهت گیری در ارائه راهکارهای مبتنی بر اصول علمی آماده كند.
خاطرنشان می شود  دانشگاه صنعتي شريف، شركت كنترل كيفيت هواي تهران و انجمن علمي هواي پاك از جمله برگزاركنندگان اين همايش هستند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها