پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تشعشعات پرتوهای رادیویی از حد استاندارد کمتر است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:27039
شنبه، ۲۵ شهریور، ۱۳۹۶ | 11:35

تشعشعات پرتوهای رادیویی از حد استاندارد کمتر است

سرپرست سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی اعلام کرد: با تایید سازمان انرژی اتمی نتایج اندازه گیری دوره ای تشعشعات پرتوهای رادیویی در کشور کمتر از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی است.

به گزارش دیده بان علم ایران، حسین فلاح جوشقانی درباره گزارش تشعشعات پرتوهای رایویی، افزود: علاوه بر مواردی که به درخواست با شکایت کاربران اندازه گیری تشعشعی انجام می شود رگولاتوری به صورت دوره‌ای در کلان شهرهای کشور میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای رگولاتوری در ۱۰ نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز و مشهد برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شد.

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: نتایج بررسی این سازمان نشان می دهد میزان تعشعشات پرتوهای رادیویی از حد پرتوگیری مطابق با استاندارد ملی کمتر است.

فلاح با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عضو کمیته حفاظت در برابر اشعه هستند، گفت: در این کمیته رگولاتوری وظیفه اندازه‌گیری میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی را به عهده دارد و نتایج به دست آمده را برای سازمان انرژی اتمی ارسال می کند تا با استانداردهای ملی پرتوگیری تطبیق داده شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افتتاح مرکز ملی جداسازی و توسعه کاربرد ایزوتوپ‌های پایدار/ ساخت دستگاه سانتریفیوژ یخچالدار بانک خون در ایران

بهره‌برداری از ایستگاه تصفیه خوراک هگزا فلوراید اورانیوم/ساخت دستگاه لیزر دیسک در کشور

تولید سه رادیوداروی جدید تشخیص و درمان سرطان در ایران

نتایج اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران را آنلاین ببینید!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها