جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2689
شنبه، ۱۲ تیر، ۱۳۹۵ | 11:02

دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران برگزار می‌شود

دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران، ۲۹ و ۳۰ مهرماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محمد امین لطیفی، دبیر برگزاری این دوره از مسابقات با اعلام خبر فوق اظهار کرد: این رقابت‌ها تحت نظر انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران و با هدف گسترش نفوذ مفاهیم شبکه هوشمند انرژی در جامعه و شناسایی نخبگان علمی این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اهمیت مبحث مانیتورینگ در شبکه هوشمند برق و تأثیر مفهوم اینترنت اشیا، این مسابقات در سه محور طراحی بهینه منابع تولید پراکنده در شبکه هوشمند، طراحی و ساخت دستگاه تحلیلگر توان و مدیریت انرژی در خانه‌های هوشمند برگزار می‌شود.

لطیفی با بیان این‌که در این مسابقات تیم‌ها با روند انجام کامل یک پروژه علمی- تحقیقاتی آشنا می‌شوند، ادامه داد: این تیم‌ها در ابتدا و تا روز ۱۹ مردادماه باید گزارش طراحی اولیه خود را ارائه کنند که پس از تأیید توسط کمیته داوری به مرحله طراحی و ساخت وارد می‌شوند.

عضو کمیته آموزش و تحقیقات انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران اضافه کرد: پس از این مرحله، تیم‌ها گزارش طراحی دقیق و ساخت پروژه را تا دوم مهرماه به دبیرخانه مسابقات ارسال کرده و درنهایت روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه جهت انجام آزمون عملیاتی و شرکت در مسابقات در دانشگاه صنعتی اصفهان حضور می‌یابند.

لطیفی با قدردانی از حامیان این مسابقات، اظهار امیدواری کرد تیم‌های برگزیده این دوره از مسابقات، بتوانند ایده‌ها و طرح‌های خود را در جهت ایجاد شرکت ها و محصولات دانش بنیان پیش ببرند.

عضو هیأت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقات به وب سایت http://icsg.iut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مشارکت محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح رصد بین‌المللی دارت ناسا

چاپ مقاله محقق ایرانی در نشریه معتبر مهندسی مواد

افقی جدید در کشف ستاره های کم جرم و سیارات شناور با همکاری دو اخترفیزیکدان ایرانی

منابع ژنتیک متنوع سیب ایران، سرمایه ای ارزشمند در برنامه های به نژادی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها