- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رقابت ایده‌پردازان هوانوردی کشور کلید خورد

نخستین دوره جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی و به همت انجمن‌های علمی دانشجویی کارآفرینی و هوا فضای دانشگاه تهران، با هدف فراهم کردن بستری برای توجه بیش از پیش به اندیشه‌های نو، ابداعات و اختراعات پژوهشگران جوان، در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مهدی تاج پور ، دبیر جشنواره گفت: در این جشنواره پژوهشگران صنعت هوایی می‌توانند تا ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ایده‌های خود را از طریق سایت جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: کمیته داوری پس از بررسی ایده‌های دریافتی، این فرصت را در اختیار افراد برگزیده قرار می‌دهد تا در حضور نماینده سازمان‌ها و صنایع فعال در صنعت هوایی و همچنین سرمایه گذارانی که تمایل به مشارکت در این عرصه دارند، ایده‌های خود را ارائه دهند.

تاج پور، گفت: پژوهشگران می‌توانند در محورهای پیشنهادی : بهینه سازی مصرف سوخت، کاربردهای نوین پرنده‌های بدون سرنشین در زندگی روزمره، تغییر کاربری وسایل پرنده، توسعه سیستم‌های پیش‌رانش، ایمنی پرنده‌های بدون سرنشین، تغییر طراحی ظاهری وسایل پرنده، سیستم‌های کنترل گروهی پهپادها، کاربرد فناوری‌های نوین در طراحی هواپیما، افزایش دقت در پردازش تصویر برای شناسایی هدف،‌ایده‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره ، به منظور محدود نکردن سقف ایده پردازی، هر ایده‌ای خارج از محورهای پیشنهادی نیز که قابلیت اجرا داشته و نیز کاربردی باشد، دریافت و بررسی خواهد شد.

انتهای پیام