جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

انستیتو چاپ ایران در دانشگاه امیرکبیر ایجاد می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:26478
سه شنبه، ۱۴ شهریور، ۱۳۹۶ | 10:48

انستیتو چاپ ایران در دانشگاه امیرکبیر ایجاد می شود

گردهمایی انجمن علمی و فناوری چاپ ایران با عنوان علوم و فناوری چاپ، محیط زیست و استاندارد سازی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در این گردهمایی فعالان و کارآفرینان و استادان دانشکده های پلیمر و رنگ و چاپ، دیدگاه های خود را در زمینه ارتقای فنی، دانشی، استاندارد سازی و توجه به محیط زیست بیان کردند.

دکتر محمدی رئیس دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیر کبیر در این گردهمایی تخصصی حوزه علم و فناوری چاپ بر استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاهی کشور بویژه دانشگاه صنعتی امیر کبیر تاکید کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم در تعامل با بخش صنعت و همکاری انجمن علمی و فناوری، “انستیتو صنعت چاپ ایران” ایجاد شود.

دکتر غفاریان مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیر کبیرنیز در این همایش با تاکید بر اینکه نقشه عملیاتی تفاهم نامه ها و همکاری های دانشگاه و صنعت باید تدوین شود گفت: بانقشه عملیاتی و سیاست گذاری درست می توانیم آینده همکاری های دانشگاه و صنعت را در زمینه توسعه فنی توسعه منابع انسانی، توسعه صنعت و فناوری چاپ در کشور را ترسیم کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی پژوهشی و منابع انسانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به عنوان یک دانشگاه مادر یادآور شد: با توجه به شکل گیری انجمن علمی و فناوری صنعت چاپ ایران، راه برای جهش در توسعه صنعت چاپ ایران فراهم شده و دانشگاه آمادگی دارد گام های بیشتری در این زمینه بردارد.

مهندس محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری صنعت چاپ ایران نیز ایجاد انستیتو صنعت چاپ ایران را در دانشگاه صنعتی امیر کبیر خواستار شد و خاطر نشان کرد: شرایط تحول و توسعه در صنعت چاپ ایران با مشارکت دانشگاه و صنعت فراهم شده است.

دکتر اولیاء فعال محیط زیست نیز در این گرد هم آیی گفت: صنعت چاپ یکی از صنایع مهم و پر درآمد است که با همه توجه و نگاه ویژه ای که در دنیا نسبت به این صنعت وجود دارد این صنعت در ایران مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است.

دکتر اولیاء همچنین بر تعامل و تفاهم و ایجاد زبان مشترک بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

دکتر حسین نازک دست استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیرنیز با اشاره به اینکه صنعت چاپ ترکیبی از هنر و علم است گفت: صنعت چاپ در ایران نیازمند پوست اندازی است و در این زمینه تربیت نیروی انسانی، آموزش و توسعه مهارت و از همه مهم تر توجه به محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

دکتر علی اصغر سرابی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز از برگزاری هفتمین کنگره بین المللی چاپ و بسته بندی و رنگ و پوشش دراین دانشگاه خبر داد و گفت: بستر لازم برای همکاری های علمی و فناوری با نهاد ها و تشکل های فعال در این صنعت و بخش علمی و دانشگاهی فراهم شده است.

در ادامه این نشست دکتر مهرداد بیات عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در سخنانی گفت: گوتنبرگ در سال ۱۴۳۸ چاپ را اختراع کرد و در حالی که بعد از ۵۷۶ سال بعد از این رویداد در ایران اولین فارغ التحصیل رشته چاپ از دانشگاه امام رضا (ع) مشهد فارغ التحصیل شد که حاکی از بی توجهی به این صنعت در ایران است.

گفتنی است در این گردهمایی غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران و دکتر اسداللهی و تعداد دیگری از فعالان صنعت چاپ سخنرانی کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پرتاب قطعی سه ماهواره دانشجویی ۱۰ سانتی متری ایران به فضا

نخستین مرکز تخصصی فناوری و نوآوری مهندسی دریا افتتاح شد

تولید قطعات کامپوزیتی مقاومتر صنایع نظامی با ترکیب پلیمری محققان ایران

بومی‌سازی یک قطعه مهم نمک‌زدایی نفت‌خام توسط پژوهشگران ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها