پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

دانشگاه صنعتی اصفهان، میزبان سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات

نسخه قابل پرینت
کد خبر:26361
یکشنبه، ۱۲ شهریور، ۱۳۹۶ | 15:02

دانشگاه صنعتی اصفهان، میزبان سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات

سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سید ظفراله کلانتری، دبیر این رویداد علمی با اعلام این خبر گفت: امروزه شتابگرهای ذرات از پیشرفته‌ترین دستاوردهای علمی و فناوری است که در شاخه‌های مختلف علوم، فناوری و پزشکی کاربرد دارند به‌طوری که نیاز به ساخت و ارتقای فناوری شتابگرها در ابعاد و رده‌های مختلف انرژی و برای ذرات گوناگون رو به افزایش است.

دکتر کلانتری افزود: خوشبختانه بیش از یک دهه است که در ایران نیز فعالیت‌های مناسبی برای ساخت و توسعه شتابگرهای ذرات آغاز شده و مطالعات قابل توجهی در زمینه‌های اصول فیزیکی و اساس کار انواع شتابگرها، روش محاسبات و استفاده از نرم‌افزارهای ویژه طراحی وسایل و قطعات شتابگرها و بررسی دینامک باریکه ذرات در کنار گسترش فناوری‌ها و ساخت دستگاه‌های مرتبط، توسط گروه‌های پژوهشی در مراکز تحقیقاتی مختلف و دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به ویژگی بین رشته‌ای این دانش، گسترش فعالیت‌های پژوهشی در زمینه‌های نظری، محاسباتی، ساخت و کاربردهای شتابگرها و از سوی دیگر نیاز کشور به شتابگرها در زمینه‌های مختلف را از ضرورت های برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، گردآوری پژوهشگران و متخصصان این حوزه به منظور به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی و تجربیات خود در زمینه شتابگرها، ایجاد فرصت برای همکاری بین گروه‌های تحقیقاتی، آشنایی بیشتر دانشجویان با پژوهش‌ها و پژوهشگران این زمینه تحقیقاتی و کمک به گسترش و پیشرفت شتابگرها حول محورهای این کنفرانس را از اهداف برگزاری این رویداد علمی بیان کرد.

دبیر سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس، تصریح کرد: فیزیک شتابگرها، طراحی و ساخت انواع شتابگرها و تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابگرها در علوم، صنعت و پزشکی، محورهای اصلی سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن می باشد.

گفتنی است: کنفرانس ملی دوسالانه شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن، ۲۸ و ۲۹ آذرماه سال جاری با همکاری انجمن فیزیک ایران به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مشارکت محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح رصد بین‌المللی دارت ناسا

انجمن فیزیک ایران به اتحادیه انجمن‌های فیزیک آسیا-اقیانوسیه ملحق شد

سخنرانی برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۵ در کنفرانس انجمن فیزیک ایران

انتگرال را به سرفصل آموزش ریاضی دبیرستان ها برگردانید! بیانیه مشترك انجمن های ریاضی و فیزیک ایران در خصوص آموزش ریاضی متوسطه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها